نماينده ي زن 18 ساله كشور عربستان از سوي كميته ي بين المللي المپيك، مجوز پوشيدن حجاب سر در طول مسابقه جودو را گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاري روئيترز و جدان علي دراج عبدالرحمان شاهرخاني يكي از دو نماينده اي است كه عربستان سعودي براي اولين بار راهي رقابت هاي المپيك كرده است.
 اين جودو كار نوجوان در اولين تجربه ي المپيك خود به مشكل برخورد چرا كه فدراسيون  بين المللي جودوي وي را ملزم به شركت در مسابقه بدون پوشش سر كرده بود.
 عربستان صعودي اين موضوع را با كميته ي بين المللي المپيك (IOC )  در ميان گذاشت از آنها خواست چاره جوئي كنند با اين كميته ي بين المللي  المپيك عربستان سعودي  امروز اعلام كرد،  كه IOC  و فدراسيون بين المللي جودو بر سر پوشيدن نوع مشخصي از حجاب سر به توافق رسيده اند.
رازان باكر گفت: دو طرف بر سر پوشيدن نوع خاصي از حجاب به توافق رسيده اند و وجدان با همين نوع خاص از حجاب كه مورد تاييد است مسابقه خواهد داد.
 فدراسيون جهاني بوكس نيز اين خبر  را تاييد كرد و گفت: وجدان شركت خواهد كرد اما اطلاعات ديگري در اختيار خبرنگاران  نگذاشت.
 گفتني است: تصميم كميته ي ملي المپيك كشور عربستان در فرستادن دو نماينده زن در رشته هاي جودو و دوي 800 متر،  از سوي رئيس Ioc  جيك روگ بسيار ستوده شده بود./آق

 

برچسب ها: نماینده ، کشور ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار