روزه داری در پیشگیری از دیابت و فشار خون نقش مهمی و تاثیرگذاری دارد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با اشاره به آثار مثبت روزه داری در سلامت انسان ها گفت: روزه داری معمولا كاهش وزن افراد را به همراه دارد و این مهم موجب تنظیم فشار خون و كنترل قند می شود.
'ارسلان داداشی' با بیان این مطلب كه روزه داری علاوه بر سلامت جسم بر روح و روان فرد نیز تاثیر مثبت دارد، افزود : هورمون های درون مغز افراد روزه دار ترشح بیشتری دارد كه در آرامش و آسایش فرد روزه دار اثربخش است.
وی با اشاره به اهمیت توجه به شیوه درست تغذیه در ماه رمضان خاطر نشان كرد: هنگام افطار ، روزه را ابتدا بایستی با چای، شیر گرم و خرما باز و بعد از آن با چند لقمه نان ، پنیر و سبزی كامل كنیم.
داداشی ،  آب را بهترین نوشیدنی در فاصله افطار تا سحر اعلام  و تصریح كرد: البته چای كمتر در فاصله یك الی دو ساعت بعد از افطار توصیه می شود.
وی با تاكید بر استفاده از وعده سحری در ماه مبارك رمضان گفت: هر آنچه در غیر ماه مبارك رمضان برای وعده ناهار مورد استفاده قرار می گیرد نیز باید در وعده سحری ماه رمضان در نظر گرفته شود.
معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: در وعده سحری باید از مواد قندی و چای كمتری مورد استفاده قرار گیرد و از آوردن نمك بر سر سفره نیز خوداری شود.
این مقام پزشکی ، در رابطه با روزه داری زنان باردار گفت: روزه داری در سه ماه اول و سوم بارداری توصیه نمی شود اما در سه ماه دوم اشكالی ندارد اما در صورت شرایط خاص بایستی با پزشك مشورت شود . /س
برچسب ها: روزه ، سلامت ، جسمی ، روحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.