عضو دفتر سياسي حزب سوري قومي اجتماعي سوريه گفت: گفتگو ميان نظام و معارضان سوريه تنها راه براي پايان دادن به بحران جاري در اين کشور است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، طارق الاحمد در گفتگوي زنده با شبکه تلويزيزيوني بي بي سي عربي از دمشق درباره تلاش معارضان سوريه براي تشکيل شوراي ملي انتقالي سوريه مشابه ليبي گفت: چنين شبيه سازي براي اوضاع جاري در سوريه درست نيست.

ترکيه و شماري از قدرت هاي منطقه در امور داخلي سوريه دخالت مي کنند. تشديد وضع جاري در سوريه پيامدهاي منفي براي منطقه دارد و اگر مداخله نظامي خارجي نيز در اين کشور رخ دهد، اين جنگ به دليل مداخلات مختلف بين المللي در سوريه تا سالها به طول خواهد انجاميد. شکي در اين نيست اين جنگ به عراق،لبنان،اردن و رژيم صهيونيستي کشيده خواهد شد.

تنها راه حل براي پايان دادن به بحران در سوريه اين است که همه معارضان بر اساس گفتگو با نظام به راه حلي برسند در غير اين صورت اين شهروندان سوري هستند که بايد بهاي ادامه بحران را بپردازند.

وي افزود: طرح کوفي عنان بر گفتگو ميان نظام و معارضان تاکيد دارد و دولت سوريه نيز با اين طرح موافقت کرده است و از معارضان نيز مي خواهيم به اين مسئله پاسخ مثبت دهند. در اين گفتگو بايد بررسي شود که چرا بايد قاچاق سلاح و تروريست ها به سوريه صورت گيرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار