برقراري ارتباطي منسجم تر ميان چاپ و حوزه فرهنگ مستلزم حضور هدفمند و با برنامه چاپ به همراه دستاوردهايش در آوردگاه‌هاي فرهنگي به ويژه در نمايشگاه‌هاي استاني بين‌المللي كتاب است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بهمن درّي معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي و رئيس شوراي سياستگذاري صنعت و فرهنگ چاپ و بسته‌بندي كه روز سه‌شنبه يازدهم مرداد ماه در سيزدهمين جلسه اين شورا سخن مي‌گفت ضمن بيان مطلب فوق درخصوص مسئله به وجود آمده براي كاغذ گفت: شيوه مصرف كاغذ در كشور، بهره‌برداري مناسب از ظرفيت داخلي، واقعگرايي در كنار آرمان گيرايي، بالابردن كيفيت كاغذ داخلي، تركيدن حباب به وجودآمده در قيمت كاغذ و كوتاه كردن دست دلالان كاغذ  و استفاده درست از كاغذ وارداتي حلقه‌هاي بهم متصل حل مسئله كاغذ در كشور است.

درّي در بخش ديگر از سخنانش برگزاري كنفرانس و همايش و جشنواره در حوزه چاپ را ضروري دانست و گفت: اما نبايد متوليان به صرف برگزاري،اين برنامه‌ها را برگزار كنند بلكه بايد با نگاهي كارشناسانه با هدف ارتقاء و توسعه توانمنديهاي اين حوزه اين اقدامات صورت بگيرد.

درّي در اين جلسه خاطر نشان كرد: بالابردن دانش و فن آوري در صنعت چاپ و بسته‌بندي و بهره‌برداري دانش روز دنيا و بومي‌سازي آن بايد در دستور كار اين شورا قرار گيرد. و اين مستلزم برنامه‌ريزي براي حضور جدي و هدفمند در نمايشگاه‌هاي معتبر تخصصي چاپ خارج از كشور و آموزش درست آن در كشور است.

رئيس شوراي سياستگذاري صنعت و فرهنگ چاپ و بسته‌بندي در پايان بر نوسازي اين صنعت تأكيد كرد و گفت: قطعاً ارتقاء اين حوزه نيازمند نوسازي دستگاه‌ها و نرم‌افزارها و سخت‌افزارها مي‌باشد و با محقق شدن اين امر شاهد ارتقاء كيفيت و كميت در اين حوزه خواهيم بود.
برچسب ها: بهمن دری ، بومی سازی ، چاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار