رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: در آینده نزدیک برای افرادی که در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند کارت الکترونیکی توزیع خواهد شد تا تمام اطلاعات سلامتی فرد بر روی این کارت ذخیره شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،شهرام رفیعي پزشک خانواده را یک طرح کاملا قوی و عملیاتی دانست و اظهار داشت: این طرح تا پایان شهریور ماه امسال در خوزستان به اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اجرای طرح پزشک خانواده، کشف بیماری‌های نهفته است، افزود: فردی که بیماری ندارد ولی استعداد به یک بیماری خاص را دارد با اصلاح شیوه زندگی فرد از ابتلای آن بیماری پیشگیری می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در حال حاضر به بسیاری از خانواده‌ها برای درمان بیماری از نظر مسائل مالی و اقتصادی فشار وارد می‌شود و حتی بعضی از بیماران توان پرداخت هزینه‌های درمان خود را ندارند، اما با اجرای طرح پزشک خانواده این مشکل بیماران رفع می‌شود.

رفیع گفت: در نظام پزشک خانواده شهری، در سطح یک هزینه ویزیت پزشک و دارو و تزریقات به صورت رایگان است و در سطح دو، 90 درصد هزینه ویزیت متخصص را بیمه متقبل می‌شود و 10 درصد آن را مردم می‌پردازند.


وی با بیان اینکه هر پزشک می‌تواند 2 هزار و 500 نفر را زیر پوشش خود قرار دهند و به صورت دو شیفت در صورتی که تعداد بیماران زیر پوشش زیاد باشد کار کند، گفت: در حال حاضر تعداد پزشکان متخصص و فوق تخصص ثبت نامی در این طرح 220 نفر است.

رفیع تصریح کرد: برای اجرای طرح پزشک خانواده به 880 پزشک عمومی نیاز داریم که حدود 400 پزشک عمومی در کل استان تاکنون ثبت نام کرده‌اند./ع


برچسب ها: توزیع ، کارت ، الکترونیکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.