درپی انتشار گزارشی مغرضانه درباره نحوه تعامل جمهوری اسلامی ایران با کلیمیان در روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا، نمایندگی دائمی کشورمان نزد سازمان ملل متحد اعتراض مکتوبی را برای این روزنامه ارسال کرد که در وال استریت ژورنال منتشر شد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، درپی انتشار گزارشی مغرضانه درباره نحوه تعامل جمهوری اسلامی ایران با کلیمیان در روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا، نمایندگی دائمی کشورمان نزد سازمان ملل متحد اعتراض مکتوبی را برای این روزنامه ارسال کرد که در وال استریت ژورنال منتشر شد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

 در روزهای اخیر مجددا ادعاهای بی اساسی در رسانه‌های آمریکایی مطرح می‌شود که سعی دارد تصویری ایران هراسانه و غیر واقعی به افکار عمومی کشورهای غربی ارائه دهد.  از جمله این که مرتبا مقامات ایرانی به یهودی ستیزی و تلاش برای نسل کشی بر علیه کلیمیان متهم می‌شوند که در مقاله آن روزنامه تحت عنوان "تهدید به نسل کشی جرم است" نیز آمده است. برای درک نادرستی چنین ادعاهای پوچی، کافی است نگاهی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیندازیم که در آن حقوق اقلیت‌های مذهبی و ازجمله یهودیان مورد شناسایی و احترام کامل قرار گرفته است و یهودیان(و مسیحیان) ایران دارای نمایندگان  خود در مجلس شورای اسلامی هستند. همچنین قوانین موضوعه ایران به شدت هرگونه تبعیض یا برخوردهای نژادی یا مدهبی را برعلیه تمامی ایرانیان شامل یهودیان ممنوع کرده است.

این تبلیغات غیرمنصفانه در حالی مطرح می‌شوند که ایران و مردم ایران بر خلاف نص صریح منشور سازمان ملل متحد و کلیه قوانین بین المللی و بطور روزمره مورد تهدید مقامات رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند و مقامات و رسانه‌های غربی در مقابل این نقض آشکار قوانین بین المللی ساکت هستند. تنها توجیه چنین تهدیدات غیرقانونی این است که جمهوری اسلامی ایران بطور پیوسته مدافع حقوق ملت مظلوم فلسطین بوده و با ادامه نسل کشی آنها و توسعه طلبی غیرقانونی رژیم صهیونیستی مخالفت کرده است.

بر اساس اين نامه به نقل از ستاد حقوق بشر، حمایت‌های متعصبانه از رژیم صهیونیستی درحالی ادامه دارد که این رژیم بطور پیوسته به تولید و انبار کردن صدها کلاهک هسته ای ادامه داده است و کماکان از پیوستن به ان پی تی خودداری می کند. در مقابل, شاهد فشارها به ایران هستیم که سال‌هاست عضو فعال ان پی تی بوده و دارای برنامه هسته ای کاملا صلح آمیزی است که بازرسی‌های متعدد آژانس تایید کننده این ماهیت صلح آمیز بوده و آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها فقدان هرگونه شاهدی مبنی بر انحراف برنامه های صلح آمیز ایران را تایید کرده است.

به هر حال در شرایطی که دوطرف شرکت کننده در مذاکرات استانبول 2, این مذاکرات را سازنده ارزیابی کرده اند و طی روزهای آتی شاهد ادامه مذاکرات در بغداد خواهیم بود، رسانه‌ها نقش مهمی در جلوگیری از چنین ادبیات ایران هراسانه و جنگجویانه ای خواهند داشت.

عليرضا ميريوسفي، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد-نیویورک

"انتهاي پيام"/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار