رئیس مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه گفت: رصدخانه مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه با نصب و راه‌اندازی دو دستگاه دوربین 12 اینچی به قطر 30 سانتی‌متر فعالیت علمی خود را آغاز کرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، عجب‌شیرزاده امروزدر مراسم راه‌اندازی رصدخانه مراغه اظهار کرد: این رصدخانه در راستای راه‌اندازی رشته دکترای نجوم و اختر فیزیک و تبدیل این مرکز به قطب علمی نجوم کشور و برای انجام رصدهای علمی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: با راه‌اندازی این رصدخانه دانشجویان دکترای مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک و دانشجویان کارشناسی نجوم و اختر فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه از آن بهره‌مند شده‌اند.

وی قطر گنبد رصدخانه مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه را چهار متر اعلام کرد.

عجب‌شیرزاده گفت: با راه‌اندازی رشته دکترای نجوم و اختر فیزیک در این مرکز از بهمن سال گذشته چهار دانشجوی دکترا پذیرش و مشغول تحصیل هستند و مهر امسال نیز چهار دانشجوی دیگر برای تحصیلات در سطح دکترا پذیرش می‌شوند.

رئیس مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه گفت: این مرکز در تولید مقالات علمی در بین 28 مرکز تحقیقاتی وزارت علوم رتبه نخست را دارد و از بدو تاسیس این مرکز 303 مقاله پژوهشی تولید شد که از این تعداد 260 مقاله در مجلات معتبر(آی اس آی) به چاپ رسیده است.

وی گفت: سال گذشته نیز 33 مقاله علمی این مرکز در زمین‌های مختلف نجوم، اخترشناسی و فیزیک در مجلات معتبر علمی به چاپ رسیده که این امر نشانگر اعتبار علمی این مرکز است.

مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه تنها مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک و قطب علمی نجوم و اختر فیزیک در کشور است./ع

 

برچسب ها: فعالیت ، رصدخانه ، نجوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.