اگر نکته‌های اصلی در مورد تغذیه در ‌ماه رمضان را رعایت کنید، خواهید دید که تنها دغدغه شما به جای گرسنگی عبادت خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،تغذیه صحیح در‌ ماه رمضان از اهمیت بسیاری برخوردار است. یک روزه‌دار در طول روز با کمبود آب، نمک‌ها و قند مواجه است بنابراین باید در هنگام افطار به نحو شایسته‌ای این کمبودها جبران شوند.

مصرف تمام مواد غذایی باید روی اصول و برنامه باشد، یعنی باید روزانه از هر پنج گروه غذایی مصرف شود تا موادمغذی مورد نیاز بدن تأمین شود.

شروع افطار با مایعات گرمی مانند آب، چای، شیر، سوپ، سبزیجات به همراه چند عدد خرما مناسب است. خرما میوه بسیار مغذی و کاملی است که می‌تواند به همراه چای یا آب جوش در افطار میل شود. خرما منبع مناسبی از مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم، منیزیم، روی، کلسیم و فسفر و ویتامین‌هایB2، B1 و A ،بیوتین، اسیدفولیک و ویتامین C است. این نکته را نیز فراموش نکنید که غذای افطار باید سبک بوده و سریع هضم شود.

با نوشیدنی گرم افطار کنید. از آنجا که نوشیدنی‌های بسیار خنک یا چای داغ در هنگام افطار، تشنگی و عطش را بیشتر می‌کند لذا شروع افطار با یک لیوان شیر همراه با خرما، کشمش و عسل توصیه می‌شود.

پس از آن استفاده از یک لیوان شیر همراه با خرما، کشمش و عسل بسیار مناسب است و می‌تواند قندی را که بدن لازم دارد از منابع طبیعی دریافت و جبران کند./س

برچسب ها: نکات ، تغذیه ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.