سلامت دهان ودندان با سلامت بدن رابطه مستقیم دارد .

رییس دانشکده دندانپزشکی ساری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت : برخی از میکروب های دهان و دندان در ایجاد بیماری دریچه های قلب موثر هستند و وجود جرم در دندانهای زنان باردار باعث زایمان زودرس می شود.

غلامرضایی با بیان اینکه : پوسیدگی شایع ترین بیماری دندان در کشور است افزود : پوسیدگی دندان با مسواک زدن درست قابل پیشگیری است .

وی تصریح کرد : در سن 6 تا 14 سالگی و نیز دوران کهولت سن ، میزان پوسیدگی دندان افزایش می یاید.

رییس دانشکده دندانپزشکی ساری گفت : به لحاظ علمی افراد باید هر 12 ساعت یک بار مسواک بزنند و هرچه دفعات این کار بیشتر باشد دندانهای سالمتری خواهند داشت.

دکتر غلامرضایی ، بهترین زمان برای مسواک زدن را قبل از خوردن صبحانه و بعد از شام دانست و افزود : اهمیت درست مسواک زدن از نوع مسواک و خمیر دندان بیشتر است .

وی با بیان اینکه جویدن آدامس های بدون قند به مدت 10 دقیقه بعد از خوردن غذا به کاهش پوسیدگی دندان کمک می کند ، گفت : اولین روش در درمان بیماریهای لثه ، مسواک زدن است.

غلامرضایی درباره استفاده از دهان شویه ها گفت: دهان شویه ها به دو دسته ضد میکروبی و حاوی فلوراید تقسیم می شوند که نوع اول آن بنابر تجویز پزشک برای برخی بیماریهای خاص استفاده می شود و دهان شویه های حاوی فلوراید ، برای عموم مردم قابل استفاده است و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

رییس دانشکده دندانپزشکی ساری گفت : به علت نداشتن دندان خوب ، جویدن غذا به خوبی صورت نمی گیرد ، در نتیجه باعث افزیش وزن فرد می شود.

وی با اشاره به اینکه همه مسواکهای موجود استاندار هستند، گفت: افراد سعی کنند مسواکهای با مهر استاندارد و مجوز از وزارت بهداشت را خریداری کنند.

غلامرضایی با تاکید بر اینکه هیچ جسمی نمی تواند جایگزین بافت طبیعی دندان باشد ، افزود: امروزه جای خالی دندان را با روشهای ایمپلنت ، و سپس روکش گذاری ترمیم می کنند./س

برچسب ها: سلامت ، دهان ، دندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.