دبیر مجمع درمانگران داوطلب (مدد) محرومان سازمان نظام پزشکی از ويزيت بيش از 12 هزار بيمار در مناطق محروم تا پايان سال جاري خبر داد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پزشكي، دكتر لعبت گرانپايه با بيان اين كه اعزام پزشكان در مرداد ماه به علت تقارن با ماه مبارك رمضان انجام نمي‌شود،‌ اظهار كرد: هماهنگي‌هاي لازم براي اعزام درمانگران به يكي از مناطق محروم در استان آذربايجان شرقي و يا لرستان صورت خواهد پذيرفت.

وي درباره تعداد بيماراني كه در اين راستا مورد درمان قرار مي‌گيرند، عنوان كرد: به طور متوسط در هر سفر سه روزه بين دو تا سه هزار ويزيت از بيماران را داشته‌ايم. با توجه به اين كه تا پايان سال حداقل هفت سفر ديگر داريم، پيش‌بيني مي‌شود بين 12 تا 14 هزار نفر ديگر را ويزيت كنيم.

دبیر مجمع درمانگران داوطلب (مدد) محرومان سازمان نظام پزشکی ضمن تاكيد بر ارائه خدمت به مردم با توجه به حفظ قداست و جنبه هاي اخلاقي حرفه پزشكي عنوان كرد: براي ترويج اين ديدگاه در ميان پزشكان سراسر كشور تلاش مي‌كنيم. نكته قابل توجه آن است كه بسياري از سازمان‌هاي نظام پزشكي استان‌ها براي برگزاري اين دوره‌ها به صورت ماهانه در سطح مناطق تحت پوشش خود ترغيب شده‌اند. با گسترش طرح‌هايي نظير ويزيت بيماران در مناطق محروم، درصد افرادي كه نيازمند دريافت خدمات تخصصي هستند، كاهش مي‌يابد.

دكتر گرانپايه درباره استقرار بيمارستان‌هاي صحرايي در مناطق محروم گفت: تا به حال يك بيمارستان صحرايي در منطقه چهارمحال و بختياري برپا شده است كه علت آن هم بعد مسافت با مركز شهر و دسترسي مشكل به مراكز درماني بود. براي ساخت اين بيمارستان صحرايي از سازه‌هاي پيش‌ ساخته استفاده و حدود 35 بيمار تحت عمل جراحي قرار گرفتند.
 
وي افزود: به دليل برخورداري مراكز بهداشت روستايي در اعزام هاي ديگر، نيازي به برپايي بيمارستان صحرايي وجود نداشت. برپايي بيمارستان صحرايي هم بسيار هزينه‌بر است و هم از كيفيت ارائه خدمات در بيمارستان‌ها برخوردار نيست./ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار