برای زایمان بهتر است قبل از انتخاب بیمارستان به دوستدار كودك بودن آن توجه كرد که خوشبختانه حدود 90درصد بیمارستان های كشوردوستدار كودك هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکززنجان،معاون فنی مركز بهداشت استان زنجان گفت: در بیمارستان های دوستدار كودك فرآیندهای شروع به موقع شیردهی مادردرساعت اول تولد و تداوم شیردهی مادر به نوزاد در روزهای بعد تا هنگام ترخیص به دقت دنبال می شود و همچنین آموزش های لازم در خصوص نیازهای زمان بستری و بعد از ترخیص برای تداوم شیردهی به مادر ارائه می شود.

جعفری اجتناب از سزارین و تجویز مسكن ها و آرام بخش ها در حد امكان، تشویق برای تغذیه با شیر مادر را از ویژگی های بیمارستان های دوستدار كودك برشمرد و افزود: در این بیمارستان ها نوزاد را در طول شبانه روز در كنار مادر قرار می دهند تا با اطمینان و آرامش شیر بخورد.

وی ادامه داد: دربیمارستان های دوستدار كودك تماس با پوست را بلافاصله بعد از زایمان بین مادر و نوزاد فراهم می كنند و حداكثر كمك های لازم برای شیردهی به كودك انجام می شود.

به گفته این متخصص كودكان و نوزادان در بیمارستان های دوستدار كودك به مادر توصیه می شود به علایم گرسنگی شیرخوار به موقع توجه شود و او را برحسب میل و تقاضا به طور مكرر و نه برحسب ساعت تغذیه كنند تا تولید شیرمادر افزایش یابد./س

برچسب ها: بیمارستان ، دوستدار ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.