محبوبيت بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در پي اعلام طرح رياضت اقتصادي، به پايين ترين سطح از زمان به قدرت رسيدنش در آوريل 2009 رسيد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، بر اساس نتايج يک نظرسنجي که پنجشنبه در روزنامه هاآرتص منتشر شد، در پاسخ به اين که آيا شما از عملکرد نخست وزير راضي هستند يا خير 60 درصد پاسخ منفي دادند.

اين بدترين نتيجه اي است که نتانياهو از زمان به نخست وزير شدن دوباره اش در آوريل2009 به ثبت رسانده است و نشان دهنده کاهش 10 درصدي ميزان محبوبيت او طي يک ماه است.

اين نظر سنجي را موسسه ديالوگ پس از اعلام رشته تدابير رياضتي که کل جمعيت اسرائيل از جمله طبقات محروم را از طريق افزايش ماليات بر ارزش افزوده و ماليات بر درآمد شامل مي شود، انجام شد.

نتانياهو در دوران مبارزات انتخاباتي وعده داده بود فشار مالياتي را بر خانوارها در عرض چهار سال 20 درصد کاهش دهد.

مخالفان و بسياري از تحليلگران معتقدند نتانياهو با کاهش ماليات بر سودهايي که شرکت هاي چند مليتي اسرائيلي و خارجي از چند سال پيش در اسرائيل جمع کرده اند، آنها را از اين طرح معاف کرده است.

به نوشته روزنامه هاآرتص،  اين نظرسنجي نشان مي دهد سياست اجتماعي و اقتصادي دولت نتانياهو در صورت برگزاري انتخابات براي او فاجعه است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار