مديركميته امداد امام خميني (ره)شهرستان فاروج با بيان اينكه اين منطقه باتوجه به شرايط خاص اقليمي،جايگاه ويژه اي در توسعه دامداري دارد، گفت:به اين ترتيب پيش بيني مي شود امسال 60 تا 70 درصد تسهيلات خوداشتغالي صرف طرح هاي دامداري اين شهرستان شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ،غلامحسن خوشقامت افزود: در سه ماهه نخست سال جاري بيش از 15طرح اشتغال دامداري، توسط خانواده هاي نيازمند تحت پوشش اين نهاد در اين شهرستان به اجرا رسيده است .

وي درخصوص طرح هاي دامپروری اين شهرستان تصريح كرد: در مجموع طرح هاي به اجرا در آمده 2 تا 3 درصد جزو طرح هاي راکد و مشکل دار محاسبه مي گردد.

خوشقامت ارايه تسهيلات برای راه اندازي اين طرح ها را امري اساسي در جهت توانمندي مددجويان اين نهاد عنوان كرد وافزود: ارايه اين تسهيلات تا به امروز توانسته بسياري از مشكلات مددجويان نيازمند را مرتفع وآنها را به مرز خودكفايي برساند.

وي ميزان اعتبار هزينه شده در طرح‌هاي سه ماهه نخست سال جاري را بيش از يك ميليارد و 462 ميليون ريال عنوان كرد.

مديركميته امداد امام خميني(ره)شهرستان فاروج خاطر نشان كرد: از ابتداي ارايه تسهيلات اشتغال به مددجويان اين نهاد بيش از 821 طرح دامپروری را در شهرستان فاروج به اجرا رسيده است .

خوشقامت هدف از اجراي اين طرح ها را ايجاد اشتغال وکمک به معيشت خانواده ها عنوان كرد وافزود: سودحاصل از محصولات توليدي مددجویان برای کمک به درآمدخانواده وتکيه افراد به درآمد حاصل از دسترنج خود و همچنين خودباوري آنان صرف مي شود.

وي در خصوص اقدامات انجام شده از سوي اين نهاد در جهت توانمندي مجريان اين طرح ها گفت: برگزاري آموزش چهره به چهره وخريد دارو جهت سلامت دام ها از جمله اين اقدامات محسوب مي شود./س
برچسب ها: اشتغال ، دامپروری ، فاروج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.