مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران از انجام پروژه های مطالعاتی برای انتقال آب از سرشاخه های البرز به تهران و استان البرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران خسرو ارتقایی در مراسم افتتاح شرکت آب منطقه ای البرز در شهرستان کرج گفت:مطالعات مقدماتی اتقال آب از سر شاخه های البرز به استان البرز و تهران در حال انجام است که پس از تصویب و تایید منابع آب جدیدی برای مصارف تهران و البرز به منابع قبلی افزوده می شود.
وی افزود :
بهره برداری بی رویه آب از چاه های کشاورزی سبب نشست زمین و افت سطح آب های زیر زمینی در دشت هشتگرد و کرج ،تهران ، شهریار شده است .
وی ادامه داد:
کارهای در خصوص جلوگیری از برداشت های غیرمجاز و منابع آب های زیر زمینی در حال انجام است تا در آینده از نشست بیشتر دشت ها جلو گیری شده و با توسعه کشاورزی بتوانیم از این منابع استفاده کنیم .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: به لحاظ وضعیت منابع آب شرب استان البرز شهر کلانشهر کرج از گذشته دچار کمی و کیفی هایی بوده است.

وی اظهار داشت : قطعاً مقداری از آب کرج از سد امیر کبیر و طالقان و منابع آب زیر زمینی در حال تامین است اما کافی نیست نیاز داریم برای کوتاه و دراز مدت برنامه ریزی داشته باشیم.

ارتقایی ادامه داد: با توجه به رشد جمعیتی که در استان البرز شاهد آن هستیم نیاز است که برای تامین آب هشتگرد و کرج برنامه ریزی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تغذیه مصنوعی دشت های استان از اقداماتی است که در جهت کاهش منابع آب زیر زمینی و فرونشست دشتها در حال انجام است .

وی یادآور شد : آب مورد نیاز استان البرز از سدهای امیرکبیر ، طالقان و از منابع زیرزمینی تامین می شود .



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار