هنوز زمان زيادي از ماه رمضان نگذشته و شما اگر نوجوان يا حتي كودكي داريد كه علاقه‌مند به روزه‌داري است مي‌توانيد با او همراهي كنيد تا خاطرات خوبي از اين روزها داشته‌باشد و انگيزه‌اش براي روزه‌داري در سال‌هاي بعد بيشتر شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، از خاطرات كودكي خود بگوييد: همه ما داستان‌هاي جالب و گاه خاطرات قشنگي از روزه‌داري خودمان در كودكي و نوجواني داريم كه شايد تعريف كردن آن‌ها، براي خود ما هم تجديد خاطره باشد. اگر چنين است، پس سعي كنيد در اين روزها بيشتر از گذشته‌هاي خود و اتفاقاتي كه برايتان افتاده، براي دختر يا پسر نوجوانتان تعريف كنيد. به طور حتم براي آنان هم جالب خواهد بود.

هديه و امتياز بدهيد: هديه‌دادن از روش‌هاي مهم ايجاد انگيزه و تشويق‌ نوجوان است. اشكالي ندارد كه در اين ماه هداياي خاصي را درنظربگيريد و به مناسبت موفقيت فرزندتان در روزه‌داري به او بدهيد‌ يا اينكه صبر كنيد و آخر ماه هديه‌اي چشمگير و دوست‌داشتني‌تر بدهيد. بالاخره فرزند شما بايد با تمام وجود، توجه شما به خودش و اهميت كارش را درك كند.

درباره روزه‌داري حرف بزنيد: فرزند شما هنوز همه جزئيات ماه رمضان را نمي‌داند پس تا مي‌توانيد درباره اين ماه حرف بزنيد، حكايت تعريف كنيد، اجازه بدهيد برنامه‌هاي آموزشي تلويزيون را ببيند و سخنان شما را بشنود.

از رفتن به مكان‌هاي مذهبي غافل نشويد: حالا فرصت خوبي است كه با همه اعضاي خانواده به‌خصوص نوجوانتان به مكان‌هاي مذهبي مانند حرم مطهر و مسجد برويد. اين‌كارها روحيه عبادت و ايمان را در فرزند شما افزايش خواهد داد.

تغذيه مناسب یادتان نرود: كودكان در دوره رشد به سرمی‌برند. بنابراین باید برنامه‌غذایی‌شان را در ماه مبارک رمضان، جوری تنظیم کنید که همه مواد مغذی مورد نیاز بدنشان تامین شود. به همین دليل سحری که برای کودکان تهیه می‌کنید، باید شامل یک وعده غذای کامل باشد، ویژگی‌های وعده ناهار را داشته باشد و به هیچ عنوان حذف نشود. همچنين مصرف غذاهاي آماده و فست‌فودها را حذف كنيد.


برچسب ها: روزه ، اولی ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.