یک جامعه شناس گفت: روابط میان اعضا در شکل گیری شخصیت فرزندان نقش فراوانی دارد.

 محمود عظیمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: بدون تردید خانواده و چگونگی روابط میان اعضا خانواده و کیفیت ارتباط والدین با فرزندان در شکل گیری شخصیت و رشد اجتماعی، عاطفی فرزندان نقش مهمی دارد.

وی افزود: خانواده و نفو والدین در فرزندان به جنبه های ارثی محدود نمی شود، بلکه بر تمام ابعاد وجودی خود نقش مؤثری ایفا می کند و همه تعلیمات فرزند در درون خانواده شکل می گیرد.

عظیمی خاطر نشان کرد: کودکان از طریق خانواده و محیط کوچک خانه، با دنیای خارج آشنا می شوند و طرز معاشرت و روابط اجتماعی با دیگران را می آموزند و راه رسم زندگی و آداب و رسوم را فرا می گیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: والدین در حال حاضر احساس می کنند که سهل انگاری آنان  فقط در آموزش مباني زندگي  و پرورش فرزند است در صورتی که والدین به راه و روش تربیت صحیح آشنایی نداشته و زمانی که فرزندان به سن بلوغ رسیده با آنها به مشکل بر خواهند خورد.

بنابراین گزارش، در چنین خانواده هایی به فرزندان اجازه داده می شود که به خواسته های خود آنگونه که می خواهند دست یابند و آرزوهای خود را برآورده نمایند و در این خانواده هاست که فرزندان دارای آزادی مطلق اند.

اين جامعه شناس اظهار داشت: بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که سلب آزادی، موجب عقده روانی بر فرد و اختلال در زندگی آینده او خواهد شد و تأمین نشدن خواسته های او موجب سرکوب و ایجاد افسردگی در فرد خواهد شد.

عظیمی در پایان بیان کرد: فرزندان این خانواده ها خصوصیت مشترکی دارند، از جمله: لوس بودن، خودخواهی، نامحتاطی بودن و خواسته های بی شمار که باید همه آنها بر‌آورده شوند و دیگر خصوصیات می توان به بی حوصلگی و ناشکیبا بودن آنها اشاره کرد./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار