تیم ملی فوتبال ناشنوایان در مسابقات جهانی ترکیه با عملکردی ضعیف تنها موفق به کسب جایگاه نهم در جهان شده از این رو رستمی سرمربی تیم فوتبال ناشنوايان از کسب مدال در مسابقات المپیک 2013 خبر داد.

رستمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: در مسابقات جهانی ترکیه فقط 6 تیم پر قدرت از لحاظ سطح فنی در شرایط مطلوبی قرار داشتند و متأسفانه سایر تیم ها و به خصوص تیم های شرکت کننده از آسیا در این رقابت ها بسیار ضعیف عمل کردند.

وی ادامه داد: تیم ایران در دوره قبل موفق به کسب عنوان قهرمانی این رقابت ها شده بود که متأسفانه به دلیل برنامه ریزی های ضعیف فدراسیون جهانی فوتبال ناشنوایان در مسابقات جهانی ترکیه به جایگاهی مناسب تر از قرار گرفتن در رده نهم جهان نایل نشد.

رستمی تصریح کرد: قرعه کشی مسابقات جهانی ترکیه بدوم سید بندی انجام شده بود از اینرو تیم ایران با تیم های قهرمان و نائب قهرمان المپیک در یک گروه قرار گرفت و متأسفانه برخلاف اعتقاد کارشناسان از صعود به مرحله فینال مسابقات بازماندیم.

سرمربی فوتبال ناشنوایان ادامه داد: تیم ملی فوتبال ناشنوایان شایسته کسب عنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها بود اما متأسفانه به دلیل هم گروهی با تیم های پرقدرت و همچنین فرصت سوزی از سوی بازیکنان با تجربه تیم از تکرار قهرمانی این رقابت ها ناکام ماندیم.

وی افزود: در بازی مقابل اوکراین یکی از بازیکنان تیم موقعیت های گلزنی بسیار را از دست داد که اگر در دیدار مقابل اوکراین از فرصت های به دست آمده استفاده می کردیم به طور حتم جزو تیم های راه یافته به مرحله فینال بودیم.

رستمی ادامه داد: کشورهای بسیاری خواهان انجام بازی دوستانه و تدارکاتی با تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران هستند و در راستای بازی های دوستانه پیش از بازگشت به ایران با تیم ملی فوتبال فرانسه در ترکیه بازی دوستانه و تدارکاتی برگزار کردیم که موفق به شکست این تیم نیز شدیم.

سرمربی تیم فوتبال تصریح کرد: انجمن فوتبال ناشنوایان مقصد دارد در آینده نزدیک زمینه برگزاری دیدارهای دوستانه با تیم های مختلف را فراهم کند که در صورت رضایت فاطمی نسب سرپرست فدراسیون ناشنوایان پیوند اعضا و بیماران خاص به طور حتم برای آمادگی و حضور پرقدرت فوتبالیست ها در مسابقات المپیک 2013 دیدارهای تدارکاتی مناسب برگزار می کنیم.

رستمی افزود: فوتبالییست های ناشنوا مسابقات قهرمان کشوری را که مهرماه برگزار می شود را در آینده پیش رو دارند و طبق دیداری که با فاطمی نسب سرپرست فدراسیون برگزار کردیم مقرر شده است که یکی از استان های بجنورد یا تبریز میزبان مسابقات قهرمان کشوری فوتبال را برگزار کند.

رستمی ادامه داد: با برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری، ورزشکاران مستعد اما گمنام شناسایی و به اردوهای تیم ملی فوتبال ناشنوایان دعوت می شوند تا با برنامه ریزی های صحیح و منطقی نقاط ضعف تیم را برطرف و نتایج درخشانی را در المپیک 2013 بلغارستان کسب کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ادامه داد: با شناسایی افراد و ورزشکاران مستعد به طور حتم زمینه ایجاد تغییر در نفرات تیم ملی فوتبال فراهم می شود و قصد داریم که در مسابقات المپیک 2013 بلغارستان با تغییراتی که در نفرات تیم ایجاد می کنیم با قدرت ظاهر شویم تا برروی یکی از سه جایگاه برتر مسابقات قرار بگیریم.

سرمربی فوتبال ناشنوایان در پایان از بیروانی (مدیر فنی) محمدرضا شید فر (سرمربی) و اعضای تیم ملی و همچنین فاطمی نسب سرپرست فدراسیون که علیرغم مشکلات مالی تیم را به مسابقات جهانی ترکیه اعزام کرد قدردانی و تشکر کرد.

گفتنی است، در مسابقات جهانی ترکیه ایران در رده نهم جهان و تیم های ترکیه و مصر و اوکراین رده های اول تا سوم این دوره از رقابت ها را کسب کرد./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار