نگاه مديران پويا،سازنده و روبه جلو نبوده و مسائل پشت پرده سينما باعث تضعيف اين ژانر شده است.

عبدالرضا زهره كرماني بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص سينماي دفاع مقدس اظهار داشت: براي انتقال فرهنگ دفاع مقدس رسانه در مقايسه با سينما قادر به عملكرد بهتري خواهد بود و نكته‌ي مهم در اين ژانر نوع بيان است.
وي افزود: در چند سال گذشته كارهاي بسياري در حوزه‌هاي مختلف سينماي دفاع مقدس توسط هنرمند نماها ارائه شده كه باعث نزول سطح اين نوع از سينما شده است.
زهره كرماني بيان كرد: افراد بسياري با ادعاي ارادت به اين ژانر اما با شناخت ناكافي از اين فرهنگ از طريق رسانه‌هاي مناسب نتوانستند به ارائه كار مطلوب بپردازند.
وي ادامه داد: بسياري بر اين باورند كه با خلوص نيت مي‌توان به اشاعه‌ فرهنگ دفاع مقدس پرداخت، اما ركن اصلي اين امر تخصص،‌درايت و اعتقادات است.
اين هنرمند تصريح كرد: هرگاه فيلمي بدون شناخت از اعتقادات ساخته شود در سينما و تلويزيون جايگاهي نخواهد داشت بنابراين براي عملكرد بهتر بايد شناخت كامي از واقعيت‌ها داشت.
كرماني در خصوص سير تحول شخصيت هاي دفاع مقدس خاطرنشان كرد: اين هنرمندان هستند كه ثابت مي‌كنند هنر را به معناي اخص كلمه شناخته‌اند و شخصي قادر به بروز استعدادهاي خود خواهد بود كه به اين شناخت رسيده باشد.
وي با اشاره به موفقيت فيلم "گيلانه" گفت: در اين فيلم سير تحول شخصيت‌هاي دفاع مقدس به خصوص شخصيت زن قابل ملاحظه است و اين موضوع به اين دليل است كه هر گاه به لايه‌هاي دروني يك موضوع بدون مميزي بپردازيم، اثر قابل توجهي ارائه خواهد شد.
كرماني در خصوص راه‌كارهاي جذب مخاطب به اين ژانر خاطرنشان كرد: با قرارگيري هر مقوله در چهارچوب سبك‌هاي خاص خود،  دوري از شعار زدگي، به كارگيري هنرمندان حرفه‌اي اين عرصه و حذف زوايد و بزرگنمايي‌هاي بي‌مورد مي‌توان به جذب مخاطب به اين ژانر كمك كرد.
كرماني در پايان در خصوص تاثير نگاه  مديران به اين‌ آثار اظهار داشت: در اين ژانر وجود سليقه‌هاي مختلف باعث شده كه هر گاه به بحث درباره آنها مي‌پردازيم محكوم مي‌شويم و يكي از دلايلي كه من به شخصه مدتي است در اين حوزه فعاليت ندارم همين موضوع است.
وي افزود: بسياري براي به دست آوردن گيشه دست به هر اقدامي مي‌زنند و با ارائه كارهاي نامناسب باعث تنزل پيدا كردن سينماي دفاع مقدس مي‌شوند در حالي كه افرادي كه تعهد كاري بيشتري دارند با  توقف آثارشان دچار دلزدگي مي‌شوند.
وي افزود: نگاه مديران پويا، سازنده و روبه جلو نبوده و مسائل پشت پرده سينماي ما و قرار گيري بودجه كلان در دست افرادي كه فقط سنگ سينماي دفاع مقدس را به سينه مي‌زنند باعث تضعيف اين ژانر شده است./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار