هنرمندان مجسمه ساز تهران براي اثبات خود و معرفي آثارشان نيازمند به حمايت بيشتر دولت هستند.

منصور فارسي مجسمه ساز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: مجسمه يك حجم بصري است و تمامي اين آثار اعم از موضوعي و غير موضوعي (مجسمه‌هايي كه فقط جنبه فانتزي دارند) در بردارنده يك نكته انساني و بيانگر صفاتي ارزشمند براي افراد جامعه است.

وي افزود: آثار حجمي بر روي ضمين ناخودآگاه افراد تاثير گذاشته و ابزاري براي آموزش غيرمستقيم و موثر در دراز مدت محسوب مي‌شود.

اين مجسمه ساز كشور در ادامه بيان كرد: عنوان برخي از مجسمه‌ها آشكار هستند و ظاهر آن ها بيانگر هدفي است كه مجسمه براي آن ساخته شده است و برخي ديگر از آثار حجمي با عنواني پنهان بيشتر باعث ايجاد لذت در بيننده مي‌شود.

فارسي در خصوص تناسب موضوع مجسمه‌هاي شهري با محل نصبشان در تهران گفت: نصب مجسمه‌ها در شهر تهران به درستي انجام گرفته است كه در اين مورد مي‌توان به مجسمه برخي از ورزشكاران در مقابل تعدادي از مدارس تهران اشاره كرد كه نمايانگر پاكيزگي روح و روان و بيانگر فضايل مناسبي براي جوانان و نوجوانان ما است.

اين هنرمند در ادامه اظهار داشت:‌ مردم دوستدار نقوش و اشكال حجمي هستند و اين علاقه از همان كودكي در بازي با ضمير،‌خاك و گل وجود داشته و اين ذهنيت مي‌تواند نتايج شگرفت در بزرگسالي افراد را به همراه داشته باشد.

وي در ادامه تاكيد كرد:‌ خانواده به عنوان اصلي‌ترين نهاد در شكل‌دهي شخصيت افراد نبايد با بي‌توجهي به اين ذوق و استعداد كودكانه باعث ايجاد ياس و دلمردگي در آن ها شود.

فارسي با تاكيد بر اين نكته كه بيشتر افراد جامعه ما شهرنشين نه شهروند بيان كرد: شهروند يعني كسي كه با پاكيزه نگاه داشتن محيط پيرامون خود سعي در حفظ پاكيزگي شهر و اشاعه اين امر پسنديده به منظور داشتن شهري پاكيزه داشته باشد.

اين مجسمه ساز درباره ترويج اين هنر در جامعه گفت: هنر مجسمه سازي در خدمت انسان و براي كمك به پيدايش شخصيت اوست و براي ترويج اين هنر كه ابزاري براي روحيه دادن و اخلاق سازي در جامعه محسوب مي‌شود بايد اصلاحاتي توسط برخي از نهاد‌ها و سازمان‌ها صورت پذيرد.

وي تاكيد كرد:‌ مسئولان ما بايد نوعي تغيير نگرش نسبت به آثار حجمي داشته باشند تا بتوان به منظور رسيدن به يك عقيده ثابت و راستين برخي از نظرات نادرست و مشكلاتي كه در اين هنر نهادينه شده است را برطرف كرد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار