مشاور عالی رييس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های كشور گفت: دانشجويان كشور دچار بلاتكليفی و نگران آينده هستند كه اين موضوع رسالت و وظيفه اساتيد را دو چندان می‌كند.


 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت‌الاسلام مستشاری در مراسم افتتاحيه دومين دوره طرح ضيافت انديشه اساتید دانشگاه های آزاد خراسان رضوی در مشهد با بیان این مطلب افزود: جوانان سرمايه‌های كشور هستند و روزی خواهد رسيد كه سرمايه‌های مادی ما تمام شود اما سرمايه‌های انسانی هميشه ماندگار است بنابراين بايد برای افزايش اميد به زندگی در جوانان تلاش كرد.

وی ادامه داد: رمز موفقيت جوانان حسن ظن نسبت به خدا و نظام خلقت است بنابراين اساتيد دانشگاه بايد علاوه بر شغل تدريس خود اين حسن ظن را به دانشجويان آموزش دهند.

مستشاری با اشاره به ابهام در ذهن‌های دانشجويان نسبت به آينده گفت: ترويج كتاب‌های ترجمه خارجی با عناوينی برای بهتر زندگی كردن موجب شده تا از داشته‌های دينی خودمان غافل شويم.

مشاور عالی رييس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های كل كشور با تاكيد بر اينكه اساتيد و دانشجويان نبايد بی‌تفاوت نسبت به حكومت باشند، بيان كرد: ما در جامعه اسلامی زندگی می‌كنيم بنابراين نبايد نسبت به حاكميت سياسی و اخلاقی بی‌تفاوت باشيم بلكه در صورت موفق بودن این نظام پشتيبان و در صورت داشتن ضعف با انتقاد های سازنده به فکر اصلاح آن باشیم.

اين فعال فرهنگی با بيان اينكه نمي‌توان مسلمان بود و با دشمنان خدا مسالمت آميز رفتار كرد، اضافه كرد: در رابطه با استكبار بايد به اين نكته هميشه توجه داشت كه تا نوكر استكبار نباشی از تو راضی نمی‌شوند و اگر بخواهی استقلال داشته باشی بايد تحريم‌ها را هم تحمل كرد.

مستشاری با بيان اينكه اگر موفقيت علمی كسب كرده‌ايم، در اوج پيشرفت قرار گرفته‌ايم و يا مشكلات اقتصادی در كشور ايجاد شده مسبب تمام آن‌ها خودمان هستيم، ادامه داد: كمتر خوردن و كمتر پوشيدن بهتر از نداشتن غيرت دينی است.

وی افزود: اساتيد ما به هيچ وجه از تلاش و تحصيل بی‌نياز نيستند، پس اين طرح فرصت مناسبی برای ذخيره كردن و دريافت موضوعات تازه است.

مشاور عالی رييس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های كل كشور راز خوشبختی در جامعه را تغيير نگرش به خدا و نظام خلقت و همچنين خوشبينی عنوان كرد و افزود: اساتيد بايد نگاه دانشجو به خدا را زيبا كنند و منفی‌بافی را از ذهن آن‌ها پاك كنند/س

برچسب ها: مشاور ، عالی ، رییس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.