استاندار خراسان‌رضوی گفت: مبادلات اقتصادی کشورهای پاکستان و ایران سالانه 1.5 میلیارد دلار است .

 


 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمود صلاحی در دیدار با رئیس مجلس سنای جمهوری اسلامی پاکستان افزود:‌ دو کشور ایران و پاکستان دارای مذهب مشترک‌، مرز مشترک، فرهنگ مشترک هستند و حتی 40 درصد زبان اردو نیز فارسی است.

وی افزود:‌ در حال حاضر آمادگی برقراری خط هوایی میان مشهد و اسلام‌آباد هستیم و باید سازمان هواپیمایی پاکستان مجوزهای لازم را صادر کند.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه پاکستان مرکز رشد منطقه است، خاطرنشان کرد: پاکستان دارای آب‌های زیادی برای کشاورزی بوده و محصولات استراتژیک منحصر به ‌فردی نیز دارد.

وی تصریح کرد: مبادلات اقتصادی کشورهای پاکستان و ایران در حال حاضر سالانه 1.5 میلیارد دلار است که البته این رقم تا 5 میلیارد دلار نیز قابل افزایش است که برای تحقق این عدد راه‌حل‌هایی نیز داریم که در ملاقات شما با رئیس جمهور و رئیس مجلس این مسئله مطرح می‌شود.

صلاحی از آمادگی خراسان‌رضوی و ایران برای تأمین کود شیمیایی و اوره کشور پاکستان خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ ما آمادگی تأمین کود شیمیایی و اوره کشور برای پاکستان را داریم و در عوض آن می‌توانیم گوشت دریافت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران از کشور پاکستان 25 هزار تن گوشت سالانه دریافت می‌کند که البته در تفاهم‌نامه 50 هزار تن آمده است و می‌توان این 25 هزار تن را تا 50 هزار تن افزایش داد.

استاندار خراسان‌رضوی در خاتمه اظهار کرد: هم‌چنین در ارتباط با احداث کارخانه سیمان و نیروگاه سیکل ترکیبی در پاکستان نیز می‌توانیم همکاری کنیم./س 


برچسب ها: هوایی ، میان ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.