همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) مراسم جشن با شکوهی با حضور فرماندار در مسجد جامع کوهبنان برگزار شد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مسجد جامع محله انصار کوهبنان با حضور فرماندار، جمعی از مسئولان و  مردم مومن و متعهد این شهر برگزار شد که با اجرای برنامه‌های شاد و فرهنگی همراه بود. 

منصور متقی فرماندار کوهبنان در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت کریم اهل بیت گفت: امام حسن مجتبی (ع) در شب نیمه رمضان سال سوم هجری در مدینه چشم به جهان گشود و حدود هفت سال از دوران زندگی پیامبر اکرم (ص) را درک کرد و پس از آن حضرت حدود 30 سال با پدر بزرگوارشان ملازمت داشت.

وی افزود: این بزرگوار بعد از شهادت امیرالمؤمنان (ع) به مدت 10 سال عهده‌دار مقام امامت بود و در 28 صفر سال 50 هجری در سن 47 سالگی به دستور معاویه و به دست جعده همسر ملعونش مسموم شد و بر اثر همان زهر به شهادت رسید و جنازه آن حضرت را پس از تیر باران شدن توسط غافلان و خود فروختگان زمان در قبرستان بقیع مظلومانه و غریبانه به خاک سپردند.

متقی خاطرنشان کرد: در نیمه ماه رمضان سوم هجری نخستین فرزند پس از ولادت برای نامگذاری به دست رسول خدا داده شد و آن حضرت هم منتظر نامگذاری پروردگار ماند تا اینکه جبرئیل امین از سوی خداوند فرود آمد و گفت نام فرزند را شبیّر قرار دهید که به این ترتیب کودک حسن نام گرفت.

وی بیان داشت: امام حسن (ع) از آغاز بیعت مردم با حضرت امام علی (ع) تا لحظه شهادت آن حضرت در مقام قوی‏ترین بازوی مولای متقیان عمل کرد و در تمام جنگ‌های حضرت علی (ع) حاضر بود.

فرماندار کوهبنان گفت: دوران کوتاه و چند ماهه خلافت ظاهری امام حسن پر ماجرا همراه با فراز و نشیب‌های فراوان سپری شد به گونه‌ای که این بزرگوار خون دل‌های فراوانی را خورد.

متقی تصریح کرد: مهم‌ترین حادثه در زندگی امام حسن (ع) جریان صلح حضرت با معاویه است که با نیرنگ و فریب فرماندهان سپاه امام حسن و در حقیقت با نامردی معاویه و طرفدارانش اتفاق افتاد./ج1

برچسب ها: جشن ، کوهبنان ، ولادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.