محفل انس با قرآن با حضور حافظ بین المللی از كشور هندوستان توسط معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در حسینیه ثارالله این سپاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان‌معاون و رئیس هیات علمی دارالقرآن علوی قم  در جمع پایوران و سربازان وظیفه در حسینیه ثارالله سپاه قائم (عج) استان سمنان اظهار داشت: ماه رمضان نسبت به دیگر ماه‌ها دارای ارزش و مزیت‌ها و امتیازات فراوانی است.

حجت الاسلام 'سیدمجتبی رضوی' افزود: طبق احادیث رمضان، ماهی است كه مسلمانان مهمان خدا و خداوند میزبان ما مسلمانان است.

وی گفت: وسیله پذیرایی پروردگار از بندگانش در این ماه رحمت، مغفرت و كرامت است و یكی از بهترین چیزهایی كه به وسیله آن از مومنین پذیرایی می‌كند قرآن كریم است.

معاون و رئیس هیات علمی دارالقرآن علوی قم گفت: قرآن كریم در این ماه نازل شده است بنابراین اگر به آن ایمان داشته باشیم و طبق رهنمودهای قرآن عمل كنیم هدایت خواهیم شد.

رضوی تأكید كرد: ارتباط با قرآن نباید محدود به ماه مبارك رمضان باشد و لازم است كه مومنان در طول سال با قرآن در زمینه‌های مختلف از جمله تلاوت، حفظ و تدبیر مأنوس باشند.

وی با بیان اینكه قرآن در آیات متعددی ظلم را محكوم كرده است گفت: اگر مسلمانان به ظالمان تكیه كنند عاقبتشان آتش است و اگر مومنان به ظلم كمك نمی‌كنند حتی الامكان در مقابل ظلم سكوت نكنند.

معاون و رئیس هیات علمی دارالقرآن علوی قم با تلاوت آیاتی چند از قرآن كریم به سئوالات حاضرین پاسخ داد.

حجت الاسلام رضوی اهل هندوستان بوده و متولد 1368 شمسی است.

نامبرده در مسابقات بین‏المللی كشورهای پاكستان و امارات نیز حضور یافته و حائز رتبه های برتر شده است.

وی قادر به ارائه آدرس سوره‏ها، اجزاء، صفحات و سطور و ترجمه و تفسیر آیات است و می‏تواند به صورت موضوعی با استناد به آیات كلام الله مجید، پاسخ دهد.

رضوی حافظ كل نهج‏ البلاغه هم است./س
برچسب ها: محفل انس ، قران ، هندوستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.