بزرگترين رزمايش دريايي جهان پايان يافت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي سي تي وي ؛ آمريکا و ژاپن به همراه تعدادي از کشورهاي جهان در چند روز گذشته در رزمايش دريايي در نزديک جزاير هاوايي شرکت کردند. اين رزمايش،  بزرگترين رزمايش دريايي بين المللي بود که تاکنون انجام شده است.

اين رزمايش با نام " ريپ مک " معروف است. برگزاري اين رزمايش در سالهاي گذشته نيز سابقه داشت اما امسال بيشترين تعداد کشورها در طول سالهاي گذشته در اين رزمايش شرکت داشتند. نکته جالب توجه ديگر درباره رزمايش دريايي امسال ، وضع چين بود.
 چين غايب بزرگ اين رزمايش دريايي بود. هند ، فيليپين و روسيه امسال براي نخستين بار در اين رزمايش دريايي شرکت کردند. اين رزمايش يک هفته به طول انجاميد که در آن شيوه هاي مختلف عمليات در بحران و امدادرساني و عمليات جنگي و مقابله حملات زيردريايي و عمليات با شناورهاي آبي-خاکي و امثال آن تمرين شد. در اين رزمايش ، نسل جديد زيردريايي ها نيز به نمايش گذاشته شد. ناوهاي هواپيمابر آمريکايي نيز در اين رزمايش حضور داشتند. تحليلگران بر اين باورند که آمريکا و متحدانش با برپايي چنين رزمايشي مي خواهند توان بازدارندگي خود را در مقابل قدرتهاي درحال ظهور بويژه چين نشان بدهند. اين درحالي است که مقامات آمريکايي بر تعامل نظامي بيشتر با چين تاکيد دارند.
برچسب ها: ripmac ، رزمایش ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار