تهران و مسکو بار ديگر بر لزوم حل بحران سوريه بدون مداخله خارجي تاکيد کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا، حسين امير عبدالهيان و ميخائيل بوگدانوف، معاونان وزارت امور خارجه ايران و روسيه روز جمعه در ديدار با يکديگر همچنين خواستار پايان يافتن خشونتها در کشور بحران زده سوريه شدند.

بر اساس اين گزارش، وزارت امور خارجه روسيه با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد: مسکو و تهران بر لزوم پايان يافتن سريع حمام خون در سوريه تاکيد کردند و خواستار آن شدند تا تمام طرف‌ها در درگيري‌هاي اين کشور خشونت‌ها را متوقف کنند.
 
در اين بيانيه همچنين آمده است: ايران و روسيه خواستار حل مسائل داخلي سوريه در داخل سوريه و بدون دخالت طرف‌هاي خارجي شدند.

عبدالهيان و بوگدانوف همچنين از جامعه جهاني خواستند تلاش‌هاي بين المللي در چارچوب طرح صلح کوفي عنان (فرستاده مستعفي سازمان ملل و اتحاديه عرب براي حل بحران سوريه) و توافقات به دست آمده در ژنو - مبني بر انتقال قدرت توسط مردم سوريه - افزايش يابد تا بحراني که از 17 ماه پيش تاکنون در سوريه ادامه داشته است، به گونه‌اي مسالمت آميز پايان يابد.

ديپلمات ايراني همچنين هر گونه مداخله خارجي را در بحران سوريه محکوم کرد و گفت: به گمان ما، مسئله سوريه نمي‌تواند از طرق نظامي حل و فصل شود.
 
وي از اين که برخي کشورها تلاش مي‌کنند تا طرح صلح شش ماده‌اي کوفي عنان را به شکست بکشانند، ابراز تاسف کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار