رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: پرویزخان دومین مرز ورودی کشور بعد از بندرعباس از لحاظ ترانزیت ورود کالا از مرزها است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه  کیوان کاشفی گفت: در 4 ماهه نخست سال 91 مرز رسمی پرویزخان دومین مرز ورودی کشور بعد از بندرعباس از لحاظ ترانزیت ورود کالا از مرزها است.

کاشفی تصریح کرد: بر این اساس بندرعباس با 29.5 درصد، پرویزخان با 23.7 درصد‌، مرز باشماق با 10 درصد و سایر مرزهای کشور با 36.8 درصد ترانزیت ورود کالا در آن انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به آمار کامیون‌های صادراتی غیر‌نفتی از مرز پرویزخان‌، خاطرنشان کرد: در 4 ماهه نخست سال 91، 66 هزار و 975 کامیون از این مرز عبور کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 13.5 درصد افزایش داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع‌، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه میانگین خروج روزانه کامیون براساس روزهای کاری را 663 دستگاه عنوان کرد.

کاشفی با اشاره به  میزان کارت‌های بازرگانی صادره و تمدیدی، خاطرنشان کرد: در 4 ماهه نخست سال 91‌، 166 کارت بازرگانی صادر شده که نسبت به مدت مشابه 32 درصد رشد داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع‌، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه عمده اقلام صادراتی را سیمان خاکستری‌، بستنی، کولر آبی، شیلنگ پلاستیکی و.... برشمرد و جمع کل صادرات در 4 ماهه نخست سال 513.2 میلیون دلار است./س

برچسب ها: پرویز خان ، مرز ، ترانزیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.