پاتريک هِيز روزنامه نگار انگليسي گفت کشورهايي که قطعنامه اخير عليه سوريه را تصويب کردند خطرات حمايت از مخالفان را در سوريه ناديده مي گيرند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي ؛ وي ادامه داد من فکر مي کنم هدف از تصويب قطعنامه جديد عليه سوريه در واقع تشديد فشارها بر روسيه و چين است تا به اين طريق آنها را وادار کنند که در برابر بشار اسد رئيس جمهور روسيه بايستند.

اين روزنامه نگار انگليسي گفت با توجه به قطعنامه جديد عليه سوريه بايد گفت طرفداران آن بدون توجه به استقلال اين کشور اعلام کرده اند که نمي خواهند مردم سوريه آينده کشورشان را انتخاب کنند.
وزير خارجه انگليس هم اعلام کرد غرب مي تواند کمک هاي غيرمرگبار در اختيار مخالفان قرار دهد اما به جزئيات اين کمک ها هيچ اشاره نکرد.

بنظر مي رسد غرب قصد دارد در بخش هايي مانند بخش اطلاعات و حوزه هاي ديگر به انقلابيون سوريه کمک کند و جزئيات اين کمک ها تا دو هفته ديگر مشخص خواهد شد.

پاتريک هِيز در ادامه گفت طرح کمک غرب به انقلابيون سوريه در پي آن اعلام مي شود که مدتي پيش از اين اعلام شده بود باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا به سيا دستور داده که در چارچوب طرحي مخفيانه به انقلابيون سوريه کمک کند.

اين روزنامه نگار انگليسي در ادامه خاطرنشان كرد  نکته قابل توجه درباره تحولات سوريه و مواضع غرب در قبال اين تحولات آن است که رهبران غرب بشدت در قبال تحولات سوريه با چالش مواجه هستند.

رهبران غرب دقيقا نمي دانند مخالفان در سوريه چه کساني هستند و چه ديدگاه ها و خواسته هايي دارند. نگراني هاي زيادي درباره ترکيب مخالفان در سوريه وجود دارد. شمار زيادي از نيروهاي جهادي در ميان انقلابيون سوريه وجود دارند همچنين افراد و گروههاي زيادي وجود دارند که غرب به هيچ وجه خواهان تعامل با آنها نيست.


برچسب ها: بشاراسد ، غرب ، برکناری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار