اين مواد شيميايي در محصولاتي وجود دارد كه به طور قانوني تحت عنوان نمك حمام و كود گياهي در امریکا فروخته مي ‌شوند اما محتویان آن، موارد ذكر شده در روي بسته نيست.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگرچه کشورهای غربی تنها برای شیوع اعتیاد در کشورهای دیگر سر تاسف تکان می دهند و از زمان حضورشان در افغانستان، تولید این ماده خانمان سوز چند برابر شده است اما گاهی تمام محاسبات آنها برای درگیر نشدن مردم غرب با مواد مخدر صنعتی و مملو از اثرات روانی نامطلوب نتیجه ای در بر ندارد.

مفدرین از جمله این مواد صنعتی است که از دسته دارویی آمفتامین ‌ها محسوب می شود و با نام‌های خیابانی و عامیانه مختلف شناخته می شود. این ماده از نظر ظاهری، به صورت پودر یا کریستال‌ های سفید رنگ است که البته با توجه به درصد خالص بودن آن، دارای بویی نظیر ماهی یا وانیل است.

مقام‌هاي قضايي مي ‌گويند اين مواد موسوم به نمك حمام با اسامي شيميايي پيچيده در چندين ايالت آمريكا معضلي رو به گسترش هستند و باعث ايجاد توهم، جنون افزايش سريع ضربان قلب و تمايل به خودكشي مي ‌شود. اين مواد شيميايي در محصولاتي وجود دارد كه به طور قانوني تحت عنوان نمك حمام و كود گياهي در امریکا فروخته مي ‌شوند. با اين حال مورد استفاده آنها تنها موارد ذكر شده در روي بسته نيست.



بر اساس آمار دست كم در 25 ايالت آمريكا استفاده از چنين موادي گزارش شده است كه بيشترين تعداد در لوئيزيانا و سپس فلوريدا بوده است. در آخرین اتفاق از این نوع، زن و شوهری که با استفاده از  نمک حمام کنترل خود را از دست داده بودند به شکل وحشیانه ‌ای به همسایه خود شلیک کردند.

به گفته پلیس، استفاده از نمک حمام این زوج را کاملا دیوانه کرده و آنها هیچ کنترلی روی رفتار خود نداشته ‌اند. آنها در حالی که تلوتلو می‌ خوردند و فریاد می‌ کشیدند مانند یک حیوان وحشی شروع به تیراندازی کردند.

این زوج هیچ سابقه کیفری نداشته و به گفته خود و همسایگان ‌شان هرگز در گذشته از مواد مخدر استفاده نکرده بودند اما مصرف یک بار از این موادمخدر صنعتی، چنین بلایی بر سر آنها آورده بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
خدا نگذرد از كساني كه اين مواد مخدر صنعتي را درست ميكنند ووارد خانه ها مي كنند وجوانان يك مملكت را بدبخت مي كنند
آخرین اخبار