استاندار خوزستان با تاكید بر اجرای به موقع طرح پزشك خانواده در استان گفت: بسترها و پیش نیازهای طرح ملی پزشك خانواده در استان خوزستان بخوبی در حال فراهم شدن است.

   به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، دكتر'سیدجعفر حجازی' در نشست شورای راهبردی پزشك خانواده كه روز شنبه در سرسرای اداری استانداری خوزستان برگزار شد ضرورت همراهی مردم با این طرح و ایجاد اعتماد مقابل بین مردم و پزشكان و انجام تعهدات شركت های بیمه گر به گونه ای كه تامین هزینه های درمانی توسط مردم در این طرح به حداقل برسد تاكید كرد.

وی شناسایی دقیق چالش ها ، كمبودها و نارسایی ها تا قبل از اجرای این طرح را مورد تاكید قرار داد و گفت: مشكلاتی كه نیاز به هماهنگی با مركز دارد مكاتبات لازم با دستگاه متبوع انجام شود تا از هرحیث طرح پزشك خانواده مطابق با استانداردهای تعریف شده در استان اجرایی شود.

دكتر حجازی بر اجرای هرچه سریع تر این طرح با هدف ایجاد رقابت در پزشكان و تكمیل نیروی انسانی این طرح از طریق ثبت نام در سامانه طرح ملی پزشك خانواده

تاكید كرد و بیان داشت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا همه پزشكان مورد نیاز این طرح با انعقاد قرارداد تامین شود و هماهنگی های لازم برای مشخص شدن تعرفه های پزشكی با سازمان های نظام پزشكی شهرهای دزفول ، آبادان و اهواز صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با بیان اینكه در هر نقطه ای از استان كه 'ورژن 2 ' پزشك خانواده قابلیت اجرا دارد باید اجرا شود خاطرنشان كرد: باید اشكالات طرح پزشك خانواده در ورژن 2 برطرف شود تا ورژن (03) در كل استان اجرا شود.

دكتر حجازی بر اجرای شیوه های درست اطلاع رسانی از طریق رسانه های شنیداری و تصویری به گونه ای كه هیچ شك و شبهه ای در این طرح وجود نداشته باشد تاكید كرد و گفت: جامعه هدف اطلاع رسانی در این طرح باید دقیقا مشخص شود و سلایق نیز در اجرای این طرح نباید مدنظر قرار گیرد.

وی همراهی مردم و اعتمادسازی را رمز موفقیت این طرح ملی در استان خوزستان برشمرد و گفت: در نشست آینده شورای راهبردی پزشك خانواده همه فرمانداران شهرستانها حضور خواهند یافت تا مشكلات و چالش های فراروی این طرح به حداقل خود برسد.

استاندار خوزستان از عزم جدی دولت برای اجرای طرح پزشك خانواده در كل كشور در سال 1392 خبر داد.

در این نشست اعلام شد طرح پزشك خانواده در همه روستاها و شهرهای زیر 20هزار نفر در استان خوزستان اجرا شده است.

در این نشست دبیرستاد اجرایی طرح ملی پزشك خانواده در استان خوزستان از فراهم كردن 80درصد بسترها و امكانات لازم سخت افرازی و نرم افرازی برای اجرای طرح پزشك خانواده در استان خبر داد و افزود:تاكنون 497پزشك عمومی در استان و 300پزشك متخصص و فوق متخصص در سامانه ویژه طرح ملی پزشك خانواده در استان ثبت نام كرده اند.

دكتر'شهرام رفیع' شمار پزشكان مورد نیاز این طرح در خوزستان را یك هزار و 305پزشك خواند و گفت: در طرح ملی پزشك خانواده ، همه شهرهای بالای 20هزار نفر استان زیر پوشش قرار می گیرند.

به گفته وی در ورژن 1 و 2 این طرح همه روستاها و شهرهای زیر20هزار نفر استان زیر پوشش پزشك خانواده قرار گرفتند و در ورژن 3 همه جمعیت 5/4 میلیون نفری استان زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز تصریح كرد: بر اساس این طرح هر دو هزار و 500 شهروند زیر نظرمستقیم پزشك عمومی قرار می گیرند و در نظام ارجاع به پزشك متخصص معرفی می شوند.

دكتر رفیع در ادامه اجرای این طرح ملی را در افزایش امید به زندگی ، شناسایی بیماری های نهفته ، پنهان و مزمن ، بهبود نظام سلامت ، كاهش شدید پرداخت هزینه های درمانی توسط مردم بسیار موثر خواند و گفت: با اجرای این طرح بیش از 90درصد هزینه های درمانی و پزشكی توسط شركت های بیمه گر و تنها 10درصد هزینه ها توسط مردم پرداخت می شود.

وی از احتمال اجرای طرح ملی پزشك خانواده در اواخر شهریور یا اوایل مهرماه سال جاری خبر داد.

در این نشست دكتر'داریوش پناهی زاده' مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان به شرایط ویژه استان در جذب پزشك های عمومی و متخصص اشاره كرد و لزوم اتخاذ تمهیدات لازم را برای انعقاد قرارداد با پزشكان طرف طرح پزشك خانواده مورد تاكید قرار داد.

وی به وجود برخی نگرانی ها در جامعه پزشكی استان ناشی از تعرفه های درمانی در این طرح اشاره كرد و خواستار رفع این نگرانی ها شد.

دكتر پناهی زاده آمادگی شش بیمارستان ، 24مركز درمانی ، 196پزشك عمومی و 152پزشك متخصص طرف قرارداد با تامین اجتماعی را برای اجرای هرچه بهتر و موثرتر طرح ملی پزشك خانواده در استان خوزستان اعلام كرد.

وی از تسویه حساب كامل طرف قرارداد مدیریت درمان تامین اجتماعی استان تا پایان سال 1390 خبر داد و ابراز امیدواری كرد با تسویه حساب سایر سازمان های بیمه گر همچون سازمان بیمه خدمات درمانی شرایط و بستر لازم برای اجرای هرچه بهتر این طرح كه متضمن ارتقا سلامت عمومی مردم است فراهم شود.

در این نشست برخی زوایا ، چالش ها و مشكلات ناشی از جذب پزشكان مورد نیاز طرح ملی پزشك خانواده در استان خوزستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت./س
برچسب ها: فراهم ، بستر ، طرح پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.