خبرنگاران باید برای مقابله با خستگی روحی ناشی از استرس و فشار بالای فضای كاری، عوامل نشاط آور و مفرح را در برنامه زندگی خود بگنجانند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان یک متخصص روانشناسی با بیان اینكه خبرنگاران با قرار گرفتن در محیط كاری پراسترس و فشارروانی بالا، دچارهیجان كاذب و آسیب رسان می شوند، گفت: خبرنگاران به دلیل شرایط كاری با محیط های جدید و متنوعی مواجه می شوند كه آنان را همواره در معرض ابتلا به تلاطم روحی قرار می دهد.

احمدی قلعه استرس و فشار روانی خبرنگاری را ناشی از حساسیت این شغل و مواجه با افراد و فضای مختلف و متنوع دانست وافزود: خبرنگاران همواره با مسائل مختلف در چالش و تعامل هستند و حس خبر رسانی بر میزان فشار روحی و روانی وارد شده آنان می افزاید.

وی توقعات بیرونی جامعه را از خبرنگاران برای دریافت اطلاعات بسیار بالا دانست و یادآورشد:از این رو این قشر فرهنگی همواره باید تحت فشار اقشار مختلف و گوش به زنگ دریافت آخرین اطلاعات برای انتقال به مردم باشند.

این روانشناس ادامه داد: خبرنگاران باید برنامه زندگی خود را به گونه ای تنظیم كنند كه فشارهای روانی وارده به حداقل میزان خود رسد.

احمدی قلعه كاهش عوامل استرس زا و فشارهای روانی را با بهره گیری از برنامه های مفرح و نشاط آور ممكن دانست و افزود: قرار دادن برنامه های ورزشی روزانه به افزایش قدرت روحی و روانی و كاهش تاثیر منفی عوامل استرس زا كمك كند.

وی حضوردركنار خانواده و استفاده از برنامه های تفریحی مستمر راموجب كاهش تاثیر فشارهای روانی بر خبرنگاران دانست و خاطر نشان كرد:تغذیه مناسب و اصولی و پرهیز ازمصرف خوراكی های محرك اعصاب را موجب افزایش آرامش خبرنگارو مطالعه مستمر در حوزه های مختلف زمینه ساز كاهش عوامل استرس زا می باشد./س

برچسب ها: خبرنگار ، خستگی ، نشاط آور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.