استفاده صحيح از تلفن همراه احتياج به رعايت نکاتي فراتر از دفترچه راهنما دارد که مهمترين آن عبارتند از شارژ كردن تلفن‌همراه در مدت زمان زياداست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکززنجان یک کارشناس فناوری اطلاعات گفت: شارژ كردن تلفن‌همراه در مدت زمان زياد یکی از مهمترین اشتباهاتی است که کاربران موبایل نسبت به آن بی‌تفاوت هستند چراکه خیلی از كاربران تلفن‌همراه عادت دارند هر شب پیش از خواب گوشی‌شان را به شارژ بزنند و ممكن است با انجام این كار در كوتاه‌مدت تلفن‌همراه آسیب نبیند، ولی در صورت ادامه این عمل، مسلما باتری آن به طور جدی آسیب خواهد دید.

سیدی افزود: البته این كار باعث مصرف زیاد برق در نوبت‌های بعدی جهت شارژ‌كردن تلفن‌همراه نیز هست و تنها راه بر نخوردن به این مشكلات استفاده از شارژ‌های اتوماتیك طراحی شده توسط كمپانی‌های بزرگ است، این مدل از شارژ‌رها هنگامی كه تلفن‌همراه‌ افراد به طور كامل شارژ شود خودبه‌خود جريان برق را قطع كرده و دیگر هیچ برقی مصرف نخواهد شد.

وی به عدم استفاده از Wi.Fi در منزل اشاره وتصریح کرد: باتری‌ گوشي‌های تلفن‌همراه درصورت استفاده اینترنت‌ پرسرعت خيلي سریع انرژی خود را از دست می‌دهند، اما استفاده ازاینترنت‌هایی چون EDGE و 3G چندان مصرف باتری شخص را بالا نمي‌برد.

این کارشناس فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: كار با اینترنت‌های پرسرعت‌تری مانند 4G و LTE‌ها هم باعث می‌شود باتری گوشي‌‌ سریع‌تر تمام شود، پس بهترین روش متصل شدن به اینترنت بدون این‌كه باتری گوشي‌‌تان زود هدر رود، استفاده از اینترنت‌های وای.فای است./س

برچسب ها: شارژ ، تلفن ، همراه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.