روز چهارم مرحله مقدماتی بسکتبال المپیک با شکست دوباره چین و بریتانیا و کار سخت آمریکا مقابل لیتوانی همراه بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، روند شکست های چین در مسابقات المپیک 2012 با باخت 98 بر 56 مقابل مقابل برزیل ادامه پیدا کرد و چین از راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی بازماند این دومین بار از پنج حضور چین در مسابقات المپیک است که این کشور از صعود به مرحله یک چهارم نهایی باز می ماند؛ چین در سال های 1998، 2004 و 2008 موفق به حضور در جمع هشت تیم نهایی شده بود.

چینی ها در آخرین بازی مرحله مقدماتی با بریتانیا روبرو می شوند پیروزی احتمالی مقابل بریتانیا نه تنها اولین برد چین در المپیک محسوب می شود بلکه از بدترین نتیجه تاریخ المپیک چین جلوگیری می کند.

*آمریکایی ها از آلمان پائین آمدند

تیم ملی آمریکا که در بازی با نیجریه رکورد بیشترین امتیاز مسابقات بسکتبال المپیک را زده بود در بازی مقابل لیتوانی کار سختی داشت لیتوانی با گرفتن خطا از آمریکا و استفاده از ترن اوور (توپ های از دست رفته) با تنها پنج امتیاز و نتیجه 99 بر 94 بازی را مقابل تیم بسیار قدرتمند آمریکا واگذار کرد.

کارملو آنتونی و برون جیمز با 20 امتیاز برترین های آمریکایی ها بودند و لیناس کالیزا با 25 امتیاز بهترین بازیکن لیتوانی بود.

تیم ملی آرژانتین با درخشش لوئیز اسکولا و نتیجه 93 بر 79 سومین پیروزی پیاپی خود را به دست آورد.

استرالیا با نتیجه 106 بر 75 بریتانیا را برده و در دو بازی ابتدایی تیم فرانسه 73 بر 69 تونس را شکست داد و اسپانیا هم باخت بدی با نتیجه 77 بر 74 مقابل روسیه داشت.

*فردا آخرین روز مرحله مقدماتی

مسابقات مرحله مقدماتی بسکتبال فردا با شش دیدار پیگیری می شود تیم های استرالیا و روسیه، تونس و لیتوانی، فرانسه و نیجریه، چین و بریتانیا، اسپانیا و برزیل با یکدیگر رقابت کرده و در مهمترین بازی هم تیم های آمریکا و آرژانتین رو در روی هم قرار می گیرند.

آمریکا و روسیه تنها تیم های بدون شکست مرحله مقدماتی بسکتبال هستند.

در پایان مرحله مقدماتی چهار تیم از هر گروه به مرحله یک چهارم نهایی صعود می کنند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار