صنعت پتروشیمی ایران روند رو به رشد خود را با شتاب مناسبی ادامه می دهد و تا افق 1404چشم انداز توسعه استفاده از تمام توان کشور درنظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عبدالحسین بیات مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در مراسم رونمایی از سرود صنعت پتروشیمی با بیان این مطلب گفت: هنر از بحث های بی نظیر الهی به نسل بشر است که در وجود همه بندگان خدا دیده می شود و از هنر برای هدایت بشر استفاده می شود.
وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران روند رو به رشد خود را با شتاب مناسبی ادامه می دهد و در این مسیر، ویرایش دوم برنامه ششم توسعه این صنعت پس از تصویب هیئت مدیره از سوی وزبر نفت تائید شد و اهداف کلان برنامه پنجم توسعه پتروشیمی مشخص است.  
بیات تاکید کرد: علی رغم همه محدودیت ها اکنون 60 میلیون تن ازمحصولات پتروشیمی ایران به حدود 70 کشور جهان صادر می‌شود و با توجه به این که محصولات پتروشیمی نقش قابل توجهی در زندگی بشر دارد تحریم این نوع کالا‌ها توجیه ندارد.
معاون وزیر نفت تصریح کرد: برنامه‌ توسعه صنعت پتروشیمی ایران تا افق 1404 مشخص شده است و در این برنامه آمایش سرزمین، توسعه‌ عدالت محور و استفاده از تمام توان کشور در نظر گرفته شده است.
وی با بیان این که اصل 44 قانون اساسی ضامن رهایی اقتصاد کشور از وابستگی دولتی و ایجاد اقتصاد رقابتی است اظهار کرد: خصوصی سازی سبب بازشدن گره ها شده و با اجرای این اصل و خصوصی سازی در صنعت پتروشیمی این صنعت به صنعتی پویا و رقابتی تبدیل می شود.
بیات اضافه کرد: فضای شرکت مدیریت توسعه فضای دانشی و کارشناسی است و با خصوصی سازی این مجموعه هم قطعا حرکت به سمت توسعه شتاب می گیرد.
وی ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تمام شرکت های پتروشیمی حمایت کرده و همواره پشتیبان شرکت های بخش خصوصی خواهد بود.  
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: باید دولت فرصت های سرمایه گذاری را افزایش دهد تا سرمایه گذاران با علاقه بیشتری در این صنعت ارز آفرین به سرمایه گذاری بپردازند.
وی افزود: باید با برنامه ریزی های کلان از خام فروشی جلوگیری کرده و محصولات تکمیلی را در کشور تولید کنیم و نفت را به عنوان یک ثروت ملی صیانت کنیم و در قانون برنامه پنجم دولت مکلف شده است تا از تمام فرصت و ظرفیت های نفت و گاز کشور به نحو احسن استفاده کند تا ارزش افزوده بیشتری نصیب کشور کند.
بیات هدف‌گذاری صنعت پتروشیمی را برای بالا بردن ارزش افزوده محصولات میانی پتروشیمی به کالاهایی با ارزش افزوده بالاتر عنوان کرد و گفت : صنایع پاییین دستی پتروشیمی از خام فروشی جلوگیری کرده و سود مناسبی را به همراه خواهد آورد.
معاون وزیر نفت تاکید کرد: در سال گذشته 14.3 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات پتروشیمی بوده اگر تبدیل به کالای نهایی شود حداقل 2 یا 3 برابر سود وارد چرخه اقتصادی کشور می شود.
بیات خاطر نشان کرد: در بسیاری از نقاط کشور، قابلیت توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی وجود دارد و می توان کیفیت کالاهای تولیدی را با رقبای جهانی مقایسه کرد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار