معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اعلام اينكه كار تدوين استراتژي معدن به پايان رسيده است تاكيد كرد: استراتژي معدن مدت‌ها است كه براي نهاد‌هاي اثر گذار در ...

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران «شاتا»، «وجيه‌الله جعفري» با بيان اينكه استراتژي معدن به محض اصلاح و ويرايش نهايي، در اختيار فعالان بخش معدن قرار خواهد گرفت، تصريح كرد: كار تدوين استراتژي معدن را يك گروه 150 نفره در غالب 9 تيم برعهده داشته است و هدف اصلي اين پروژه تحليل وضع موجود، ترسيم و طراحي چشم انداز بخش معدن و چگونگي حركت از وضعيت موجود به سمت وضعيت مطلوب در بخش معدن و صنايع وابسته بوده است.

وي همچنين از تمام نهادهايي كه استراتژي معدن براي آنها ارسال شده درخواست كرد، نقطه نظرات خود را هرچه سريعتر به دبيرخانه استراتژي ارسال كنند، تا ضمن لحاظ كردن اين نقطه نظرات، استراتژي معدن در آينده‌اي نزديك رونمايي شود.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در امور معادن و صنايع معدني، خاطرنشان كرد: اگرچه ابلاغ و اجراي استراتژي معدن تاثير بسزايي بر اين بخش از اقتصاد كشور خواهد داشت، اما اين بدان معنا نيست كه در حال حاضر بخش معدن و صنايع معدني كشور از هيچ استراتژي و سياست مشخصي پيروي نمي كنند.

وي در ادامه تاكيد كرد: در حال حاضر اسناد بالادستي همچون قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه و مهمتر از آن سند چشم انداز 20ساله كشور در اختيار سياست گذاران و تصميم سازان حوزه معدن قرار دارد كه آنها نيز براساس اين اسناد بالادستي اقدام به تصميم گيري در حوزه مي كنند.

«جعفري» در بخش ديگري از سخنانش پويايي و قابليت به روز شدن استراتژي معدن را يكي از ويژگي هاي مهم آن برشمرد و افزود: طي چند سال اخير كه اين استراتژي در حال تدوين بوده است، نتايج آن به طور مداوم و مرحله به مرحله، مورد استفاده قرار گرفته است. به عنوان مثال بسياري از پيشرفت هايي كه طي سال هاي اخير در صنعت سيمان شاهد آن بوده ايم، ناشي از سياست گذاري هاي حاصل تدوين استراتژي معدن بوده است.

به گفته جعفري، رويكرد كلي در تدوين استراتژي بخش معدن و صنايع معدني به‌گونه‌اي بوده كه تحقق اهداف افق 1404 و نيز برنامه پنجم در آن مد نظر قرار گرفته شده است.

وي با اشاره به اينكه استراتژي معدن در برنامه‌هاي آتي اين بخش بسيار موثر بوده و با اطلاع‌رساني شفاف مي‌تواند فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در اين بخش را افزايش دهد، افزود: استراتژي بخش معدن با توجه به استراتژي صنعت و همسو با اهداف كلان آن تدوين شده است./س
برچسب ها: استراتژی ، معدن ، اثرگذار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار