رئيس مجلس سناي پاكستان با استاندار قم ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، پيريايي استاندار قم در اين ديدار با اشاره به وجود اشتراكات فراوان بين ايران و پاكستان اظهار كرد: اين دو كشور علاوه بر مرز جغرافيايي، در بسياري از زمينه ها از جمله فرهنگي، مذهبي و تاريخي نيز مشترك هستند.

وي به سفر زيارتي شيعيان پاكستاني به قم اشاره و تصريح كرد: در طول سال شهر مقدس قم ميزبان خيل عظيمي از شيعيان پاكستاني است كه به قصد زيارت حرم مطهر حضرت معصومه و بازديد از اماكن تاريخي و مذهبي به اين شهر سفر مي كنند.

استاندار قم به ديگر زمينه هاي توسعه روابط قم با پاكستان اشاره و گفت: علاوه برمراوده هاي فرهنگي، در زمينه توسعه فعاليت هاي تجاري، اقتصادي، صادرات خدمات فني و مهندسي و كشاورزي آماده همكاري مي باشيم.

رئيس مجلس سناي جمهوري اسلامي پاكستان نيز در اين ديدار گفت: پاكستان و مردم آن همواره احترام ويژه‌اي براي مردم و رهبري ايران قائل هستند.

سيد نير حسين بخاري با بيان اينكه مردم پاكستان قم را يك مركز الهام بخش و منطقه علمي و مذهبي مي‌دانند، تصريح كرد: تقويت ارتباط دو كشور خصوصا بين استان‌ها، به نفع دو كشور است.

وی ايران را داراي جايگاه رفيعي در منطقه دانست و افزود: ما معتقديم بدون همراهي جمهوري اسلامي ايران هيچ پيشرفتي در منطقه ميسر نخواهد بود./س

برچسب ها: قم ، رئیس ، مجلس ، پاکستان ، استاندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.