محققان در حال انجام دادن تحقیقاتی برای استفاده از وای فای برای مشاهده ی آن طرف دیوار می باشند .

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران به نقل از cnet
شاید صحنه ی اصلی اکثر فیلم های تخیلی ، عبور از دیوار باشد ، شاید بسیاری از شعبده بازان به دلیل عبور از دیوار معروف شده اند ، اما تصور کنید عبور از دیوار دیگر رویا نباشد ؟

شاید تصور این امر خیلی دور از  ذهن است ، اما مطمئن باشید تا چند سال آینده امری ممکن می شود ، امروزه محققان در حال انجام آزمایشاتی هستند که با کمک امواج رادیویی وای فای به توان آن سوی دیوار را دید .

تا امروز محققان انگلیسی دستگاهی را ساخته اند که با کمک امواج رادیویی وای فای به توان تحرکات آن سوی دیوار را دید ، این وسیله دارای دقت بالایی است و در مصارف نظامی بسیار کاربرد دارد .

نحوه ی کار این وسیله بسیار شبیه به رادار است ، امواج رادیوی ساطع از این دستگاه محیط زیادی را در بر می گیرد ، مانیتور بزرگ این دستگاه  قادر است تمام اجسام پشت دیوار را نشان دهد ، پیش از این برای دیدن اجسام پشت دیوار از دستگاه های حرراتی استفاده می شد که به دلیل نحوه ی کارایی خواصشان بسیار کارمد نبودند ، اما متخصصان ادعا می کنند امواج رادیویی وای فای ضریب خطای پاینی دارد .

اما در صورتی که این امر به صورت گسترده توزیع پیدا کند ، امنیت مردم بسیار کاهش می یابد ، شاید روزی لازم باشد که برای دیوار خانه ها نیز دزدگیر نصب کنیم ، تا حرکت هایمان را از آن سوی دیوار دنبال نکنند./ح

برچسب ها: امواج ، وای فای ، دیوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار