محمد حسن صالحی مرام در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در هدف گذاری های صورت گرفته ایجاد این مراکز عرضه مستقیم محصولات صنایع دستی در مراکز شهرستان ها به عنوان گام بعدی تعیین شده است.
وی، کاهش بهای صنایع دستی را دیگر مزیت برتر بازارچه های صنایع دستی خواند و اضافه کرد: بازارچه های صنایع دستی از طریق مناسب سازی قیمت های این محصولات کمکی به مصرف کنندگان قلمداد می شود.
صالحی مرام تصریح کرد: علاوه بر این، فعالان در عرصه تولیدات صنایع دستی نیز با افزایش سطح تقاضا از سود بیشتری برخوردار می شوند.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از راه اندازی 60 بازارچه محصولات صنایع دستی در کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: بازارچه های صنایع دستی راهی برای توسعه این صنعت ریشه دار در فرهنگ مردم ایران اسلامی است.
صالحی مرام تصریح کرد: از جمله مزایای بارز ایجاد بازارچه های عرضه محصولات صنایع دستی برخورد فعالان این حوزه با یکدیگر است.
وی افزود: این برخورد می تواند به فرصتی برای تبادل نظرات و تجربیات این صنعتگران منجر شود./س