امسال 72 هزار تن سیب زمینی از زمین های کشاورزی استان برداشت و روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان این که امسال بدترین شرایط را در تولید سیب‎زمینی داشتیم گفت : فراز و فرود های قیمت سیب زمینی سبب شد تا این محصول از 75 مصوبه در راستای چهار محصول در سند تنظیم بازار ، حدود 46 مصوبه را به خود اختصاص دهد.

سیدنصیر سیدمحمدی با بیان اینکه قیمت سیب‎زمینی از 100 تا 300 تومان متغیر بوده است افزود :حدود 7 هزار و 500 تن سیب‎زمینی به صورت تضمینی و مابقی نیز به صورت توافقی خریداری شد.

سیدمحمدی در ادامه سطح زیر کشت کلزا در گلستان را 24 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: حدود 44 هزار تن کلزا خریداری شد که عمده آن از سوی کارخانجات انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه میزان خرید توافقی کلزا بیشتر از خرید تضمینی بوده است ابراز داشت: قیمت خرید تضمینی 755 تومان و خرید توافقی 1800 تومان بوده که خوشبختانه در محصول کلزا هیچ خرید تضمینی صورت نگرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان تاکید کرد: سازمان تعاون روستایی استان در خرید گندم، جو و کلزا نقش قابل توجهی داشت به طوری که بالای 15 هزار تن از 44 هزار تن را خریداری و در افزایش تولید و میزان فروش بسیار موثر وارد میدان شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.