یک متخصص بیماری های عفونی گفت: با وجود کاهش قابل ملاحظه موارد ابتلا به کنترل بیماری وبا در کشور ، اما اپیدمی های این بیماری حدوداً هر 5 سال یک بار در کشور رخ می دهد.

فرهاد خواجه ئیان، متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: وبا یکی از بیماری های بومی کشور است که به طور عمده به دلیل مصرف آب ناسالم و غیربهداشتی بروز می کند.

وی با بیان این که بیماری وبا با ارتباط بسیار نزدیکی با شرایط مختلف یک جامعه دارد، تصریح کرد: خوشبختانه در ایران با توجه به اجرای طرح های توسعه اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی از جمله افزایش دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، روند ابتلا به وبا در سال های اخیر کاهش یافته است.

خواجه ئیان تاکید کرد: البته با وجود کاهش قابل ملاحظه موارد ابتلا و کنترل بیماری در کشور، اما اپیدمی های این بیماری حدوداً هر 5 سال یک بار در کشور رخ می دهد.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از فاضلاب های خام انسانی برای آبیاری سبزیجات در برخی از مناطق کشور، ورود اتباع خارجی مبتلا به بیماری وبا به ویژه از مرزهای شرقی و استفاده از آب های ناسالم و غیر بهداشتی به ویژه در ایام سفر، از جمله مهم ترین عوامل خطر بروز اپیدمی های بیماری وبا است./ح
برچسب ها: وبا ، اپیدمی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار