مدیر عامل شركت برق منطقه ای آذربایجان گفت: با بهره برداری از طرح ملی خط چهار مداره 230/63 كیلوولت پارس آباد – اصلاندوز، نیاز این شهرستان به انرژی برق تا 50 سال آینده تامین می كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل علی بهاریوند دیروز در جلسه بررسی مشكلات و موانع این خط در پارس آباد افزود: برای اجرای این طرح عظیم تا كنون 100میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای تكمیل آن به 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی، نیرو رسانی به پایاب سدخدا آفرین، تكمیل رینگ شمالی خطوط انتقال شمال استان اردبیل، بالابردن قابلیت اطمینان خطوط انتقال منطقه، پایداری شبكه برق و ایجاد ظرفیت بار الكتریكی در منطقه در طول 50 سال آتی و انتقال بار الكتریكی نیروگاه های خدا آفرین و قیزقلعه سی به منطقه و شبكه برق سراسری را از اهداف مهم این طرح بزرگ عنوان کرد و گفت: با راه اندازی این خط، همچنین افزایش میزان واردات انرژی برق به كشورهای همسایه ممكن می شود.

فرماندار پارس آباد نیز، خط چهار مداره 230/63 كیلوولت را از طرح های مهم و زیربنایی دولت در این منطقه دانست و گفت: این طرح هم اكنون از 97 درصد پیشرفت فیزیكی برخوردار است و در هفته دولت امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

ولی كریمی با اشاره به اهمیت و نقش این خط چهار مداره در تامین كامل انرژی مورد نیاز شهرستان، خواستار تسریع در روند اجرای آن شد./س

برچسب ها: پارس ، آباد ، انرژی ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.