معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی گفت: طبق آمار های ثبت شده در گمركات استان مركزی بیش از 85 درصد كالاهای وارداتی مواد اولیه و ماشین الات است.

اصغری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک  با بیان اینکه تنها 15 درصد آنها شامل کالاهای مصرفی است افزود: واردات مواد اولیه و ماشین آلات در هر كشوری سبب ایجاد اشتغال و تولید می شود زیرا این كالاها به عنوان محصولات واسط در واحدهای تولیدی كاربرد دارند.

وی افزود: برخی كالاهای وارداتی نیز پس از واردات به كشور و تبدیل شدن به كالای نهایی دوباره به خارج صادر می شوند كه این مهم ارز آوری برای كشور را به همراه دارد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی اضافه كرد: ترویج فرهنگ استفاده از كالاهای بومی نیز سبب واردات هر چه كمتر كالاهای نهایی می شود كه این مهم در گرو همكاری و اعتماد بیشتر مردم به كالاهای تولید داخل است.

اصغری ادامه داد: تولیدكنندگان نیز باید توجه بیشتری نسبت به تولید كالاهای با كیفیت و رقابت پذیر با تولیدات مشابه خارجی داشته باشند.

وی اضافه كرد: تولیدكنندگانی كه قصد رونق صادرات را دارند باید با شناسایی بازارهای هدف به تولید كالاهای مطابق با سلیقه مشتریان بپردازند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.