مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: دو هزار باغدار فعال در نقاط مختلف شهرستان دماوند زیر چتر صندوق بیمه کشاورزی حضور هستند.

حمید رضا خلیلی در گفت‏ و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: پارسال با همکاری صمیمانه کشاورزان شهرستان دماوند، 3 هزار و 300 هکتار از باغات این شهرستان بیمه شد.

وی ادامه داد: اگر چنین امکانی برای بهره‏ برداران شهرستان دماوند وجود نداشت شاید زحمات امروز این اقشار عزیز به واسطه کوچک ‏ترین حادثه ‏ای با خسارات سنگین و غیر قابل جبران مواجه می ‏شد.

خلیلی از بیمه شدن  70 درصد باغات استان تهران در شهرستان دماوند خبر داد گفت: این مهم در سایه تلاش ‏های کارکنان جهاد کشاورزی و همچنین همکاری بهره‏ برداران این خطه محقق شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند ادامه داد: از این رو، سال گذشته شهرستان دماوند در زمینه بیمه باغات و اراضی زراعی در میان 14 شهرستان استان تهران رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که برخی شهرستان‏ های استان تهران دارای سطح باغاتی بیش از شهرستان دماوند هستند.

خلیلی تلاش‏ های  مسئولان بخش ترویج را موثر در کسب این توفیق خواند و بیان کرد: البته علاوه بر اقدامات ترویجی، اهرم‏ های قانونی نیز در مواقعی معدود برای رفاه حال تولیدکنندگان به مورد اجرا گذاشته می ‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند اضافه کرد: هرچند در این میان برخی از اجرای قوانین توسط جهاد کشاورزی شهرستان دماوند خرده می‏ گیرند.

وی ادامه داد:  افزود: اما آنچه موجبات آرامش روحی و معنوی ما را فراهم می‏ سازد فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب است که فرمودند "مجاهدت، خطر پذیری و صبر نیازی برای توسعه است"./س

برچسب ها: باغدار ، بیمه ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.