شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه فرارسیدن هفدهم مرداد، روز خبرنگار، با صدور بیانیه ای خبرنگار را وجدان بیدار جامعه و زبان صادق و گویای ملت دانست.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه فرارسیدن هفدهم مرداد، روز خبرنگار، با صدور بیانیه ای ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید خبرنگار «محمود صارمی» و دیگر شهدای عرصه خبر، خبرنگار را وجدان بیدار جامعه؛ چشم بینا و زبان صادق و گویای ملت دانست، که بایستی در جنگ تمام عیار رسانه‌ای غرب با بصیرت و تلاش مجاهدت گونه خود به رسالت خطیر خود جامعه عمل بپوشاند.

در ابتدای این بیانیه آمده است:
در دنیای امروز که دنیای تبادل پرسرعت اطلاعات است، رسانه مهم‌ترین وسیله برقراری ارتباط و رساندن اخبار و اطلاعات به اقصی نقاط جهان است. در این میان خبر، زبان مشترک جهان، محصول آگاهی و خردورزی و جزء لاینفک رسانه‌ها، حامل پیام‌ها و اندیشه‌های روشن و حقایق به وقوع پیوسته در سطح ملی و بین‌المللی است.

و در این بین، کار خبرنگار و رسانه به عنوان حامل خبر و منعکس کننده رویدادها، بسیار حسّاس و حیاتی است، چون از یک جهت باید حامل خبر مؤثق، به هنگام و فراگیر باشد و در دنیای امروز، به تسریع در جریان آزاد اطلاعات و اخبار کمک کند و از طرفی دیگر در مقابل بنگاه‌های دروغ پراکنی نظام‌های سلطه جهانی و تبلیغات منحرفانه رسانه‌ای (شانتاژ خبری) به درستی موضع‌گیری کند. رسانه و خبرنگار جهان امروز به غیر از اینکه باید حامل پیام‌ها و اخبار درست، مؤثق و امید بخشی برای جهان و افکار عمومی باشد از طرف دیگر باید بتواند در جریان اطلاعات سازی و خبرسازی یک سویه و منفعلانه غول‌های رسانه‌های
 استکبار جهانی راهکاری مناسب و روشی مقتضی اتخاذ نماید. از این روست که اصحاب رسانه و جراید به ویژه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در این شرایط وظیفه‌ای خطیر و چند وجهی بر عهده دارند و دیگراینکه رسالت رسانه‌های آزاد، مستقل و حقیقت‌گو فقط بیان درست، صحیح و سریع رویدادها و مخابره اخبار به آن سوی مرزها نیست، بلکه مقابله چند وجهی با تهاجم و شبیخون فرهنگی وسیاسی و جنگ رسانه‌ای و شانتاژهای خبری، آگاه سازی عموم توده‌های مردمی و بالا بردن سطح تفکر و خرد جمعی نیز جزء وظایف و کارکردهای آنان است.

در ادامه این بیانیه آمده است:
به درستی که خبرنگار چشم بینا و زبان صادق و گویای مردم در عرصه اجتماع و تحولات سیاسی و بین‌المللی است که باید همیشه رسالت خود را از دریچه تعهد، صداقت و امانت‌داری تعریف کند. خبرنگار وجدان بیدار جامعه است و چون دیده‌بان صادق باید در تلاش برای اطلاع‌رسانی صحیح، دقیق و سریع حوادث و رخدادها برآید و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نورزد و تحت تأثیر جوسازی‌ها، شایعه پراکنی‌ها، هیاهو‌آفرینی‌ها، شانتاژهای خبری و فشارهای خارجی قرار نگیرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از بیانیه خود با اشاره به تعامل مثبت، سازنده و ارزشمند رسانه‌ها و خبرنگاران معتقد و فهیم با "شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی" و اهتمام ویژه آنان در انعکاس اخبار  مراسم و مناسبت‌ها ی ملی آورده است: بی‌تردید برگزاری مناسب و با شکوه ایام‌الله انقلاب اسلامی و مراسم و مناسبت‌های ملّی مرهون همراهی و همکاری صمیمانه و جانانه اصحاب رسانه و جراید و خبرنگاران محترم به ویژه رسانه ملّی در اطلاع‌رسانی، دعوت و ترغیب مناسب و به موقع مردم به حضور در مراسم و مناسبت‌ها و انعکاس شایسته، هوشمندانه و گسترده مراسم در رسانه‌های خود است.

شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی با سپاس و ستایش از همه فعالان عرصه خبر، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، اصحاب رسانه و جامعه بزرگ خبری و رسانه‌ای که معتقدانه و دلسوزانه در پی تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی گام بر می‌دارند، تأکید می‌کند:
دشمنان قسم خورده بشریت و در رأس آن نظام سلطه جهانی به سرکردگی آمریکا جنایتکار و صهیونیسم بین‌الملل راهبردهای شیطانی خود را در رویارویی با جریان آزاد، شفاف و مستقل اطلاع‌رسانی و خبر به ویژه جریان مستقل خبری کشورهای مسلمان به ویژه ملت بزرگ و فهیم ایران اسلامی به کار برده و بارها با شکست‌هایی سنگین و خفت‌بار روبه‌رو شده‌‌اند.

رسانه‌های دروغ پرداز غربی پس از آن شکست‌ها به سیاه‌نمایی، شانتاژ خبری، جنگ نرم، عملیات روانی و جنگ رسانه‌ای علیه ارزش‌ها و باورهای دینی و انقلابی روی آورده اند و در این میان اصحاب رسانه و جراید با مجاهدت خبری و بصیرت‌مداری به موقع خود رسالتی بس سنگین بر عهده داشته اند و امید است با رویکردی واقع بینانه و هوشمندانه چون افسران رسانه‌ای در خطّ مقدم جنگ رسانه‌ای از طریق آگاه‌سازی افکار عمومی و دادن روحیه امید و نشاط به رسالت‌های سنگین خود جامه عمل بپوشانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار