معاون حفاظت و امور اراضی اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت : تا کنون هشت میلیون و 900 هزار هکتار از اراضی ملی و طبیعی استان سمنان سند دار شده اند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ 'جعفر مرادی حقیقی'  گفت: تا كنون هشت میلیون و 900 هزار هكتار از اراضی ملی و طبیعی استان سمنان سنددار شده است.

مرادی حقیقی تاكید كرد: بیش از 192 هزار هكتار از این اراضی باقی مانده است كه با توجه به قانون افزایش بهره وری بخش كشاورزی و منابع طبیعی تا پایان برنامه پنجم توسعه تعیین تكلیف می شود.

وی در نشست هماهنگی روسا و كارشناسان اداره كل ثبت اسناد و املاك استان سمنان گفت: این نشست با هدف تعیین تكلیف طرح تفكیك انفال و صدور اسناد مالكیت اراضی ملی بر اساس طرح كاداستر (حدنگاری) و با حضور كارشناسان اداره كل منابع طبیعی و اداره كل ثبت اسناد این استان برگزار شد.

وی گفت: طرح تثبیت حاكمیت دولت بر عرصه های منابع طبیعی از اهمیت خاصی برخوردار است كه باید با نگاه ویژه ای به آن توجه شود.

وی افزود: تهیه نقشه حدنگاری (كاداستر) بر اساس قوانین و مقررات از وظایف مهم دستگاه های متولی در اجرای طرح تثبیت مالكیت دولت بر اراضی ملی و موات است.

مدیركل ثبت اسناد و املاك استان سمنان نیز گفت: صدور اسناد مالكیت منابع ملی از حساسیت ویژه ای در حوزه كاری این اداره كل برخوردار است و نباید خدشه و نقصی در آن وجود داشته باشد.

'سیروس سلامتی' گفت: تهیه نقشه كاداستر به دلیل دقت بالا زمان بیشتری می طلبد و همین امر موجب كندی در كار و طولانی تر شدن اتمام پروژه می شود.

وی گفت: هم اكنون 99 درصد از سطح استان سمنان نقشه رقومی دارد و این امر كمك خوبی در پیشبرد عملی كار دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.