صادر كننده برتر كاشی در ایران تولید كاشی را پنج برابر نیاز كشور دانست و از همكاری نكردن شركت گاز در ارتباط با صنایع انتقاد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ 'داوود حسین نظری' در نشست تولیدكنندگان استان سمنان با نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تولید یك میلیارد و 500 میلیون متر مربع كاشی در كشور موافقت اصولی صادر كرده است.

وی تصریح كرد: این در حالی است كه واحدهای صنعتی این بخش تنها در حال تولید یك میلیارد متر مربع كاشی هستند و با ظرفیت‏های شناور 60 تا 80 درصد در كارخانه‏ها كار می‏شود.

وی با بیان اینكه نیاز كشور به كاشی 150 میلیون متر مربع است، افزود: در این بخش، شاهد تولید پنج برابر ظرفیت مصرفی كشور هستیم و این امر عرضه و تقاضا را بر هم می‏زند و فروش كالاهای تولیدی را سخت می‏كند.

نظری با اشاره به اجرایی نشدن بسیاری از تعهدات مالی بانك‏ها در قبال كاشی سمند سمنان به عنوان یكی از صادركننده‏های برتر كاشی در ایران، وصول نشدن مطالبات حاصل از فروش محصولات تولیدی را یكی از مهمترین مشكلات این واحد تولیدی دانست.

وی تصریح كرد: خریداران برای تهیه كاشی پول نقد نمی‏پردازند و اگر صادراتی در كار نباشد، به هیچ عنوان نمی‏توان به ادامه كار پرداخت.

این صادركننده برتر كاشی در ایران با ابراز گله از برخوردهای نامناسب شركت گاز استان سمنان با صنایع اظهار داشت: در سال 83 خسارت سنگینی از بابت قطع گاز به شركت كاشی سمند وارد آمد و مجبور شدیم بسیاری از قطعات از بین رفته به همین علت را از كشور ایتالیا با قیمت‏های بسیار بالا وارد كنیم.

نظری اضافه كرد: در سال‏های 84 و 86 نیز شركت گاز استان سمنان، گاز واحدهای صنعتی را بدون اخطار قبلی قطع كرد و آن را در اختیار واحدهای مسكونی قرار داد و این امر باعث شد تا كوره‏هایی كه با درجه حرارت بسیار بالا در حال كار بودند، به كلی دچار مشكل شده و میلیون‏ها تومان خسارت به این واحد صنعتی وارد شود.

وی با بیان اینكه قیمت گاز در سال‏های اخیر به بیش از چهار برابر افزایش یافته، گفت: این در حالی است كه یارانه‏ای كه قرار بود به صنایع اختصاص یابد، هنوز پرداخت نشده است.

این صادركننده برتر كاشی در ایران افزود: مشكلاتی كه در زمینه معوقات ناچیز به شركت گاز استان سمنان وجود دارد، در حوزه برق هم دیده می‏شود؛ اما تا امروز حتی یك دفعه هم برق واحدهای تولیدی قطع نشده است و باید از مدیریت شركت توزیع برق استان سمنان قدردانی شود.

نظری ادامه داد: كاشی سمند سمنان در سال 1380 با ظرفیت اسمی 5 میلیون متر مربع در شهر صنعتی سمنان در زمینی به مساحت 143 هزار متر مربع توسط سهام‏داران بخش خصوصی تاسیس شد.

این صادركننده برتر كاشی در ایران اضافه كرد: این كارخانه، محصولات خود را به بازارهای داخل و خارج عرضه می‏كند و هم‏ اكنون انواع كاشی دیواری در طرح‏ها و رنگ‏های مختلف در سمنان تولید می‏شود./س
برچسب ها: کاشی ، نیاز کشور ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.