نماینده مردم همدان و فامنین گفت : پیگیری مصوبات دولت بیشتر از مسئولان بر عهده ی خبرنگاران است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ خجسته در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در همدان تاکید کرد: هوشیاری اصحاب رسانه برای پیگیری مطالبات مردمی می تواند از بروز رویدادهایی چون اختلاس و بی عدالتی جلوگیری کند .
وی با اینکه تاخیر در بهره برداری از طرح های عمرانی چون سد تالوار در همدان نیز با چشم پوشی اصحاب رسانه از پیگیری طرح ها رابطه دارد افزود: اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران می توانند با پیگیری مطالبات مردمی از مسئولان و تلاش برای اطلاع رسانی در زمینه تحقق علمی مصوبات ، عدالت را در جامعه حکمفرما کنند.
وی هشدار داد تا دو سال آینده استان همدان با مشکل کم آبی مواجه خواهد شد و پیگیری اصحاب رسانه برای بهره برداری از سد تالوار اهمیت زیادی دارد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی پرهیز از افراط و تفریط و توجه به فرمایشات رهبری را از خبرنگاران خواست و خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه خود را اجیر گروه و باند خاصی نکنند و با تقویت روحیه مطالبه گری ، بیداری مردمی و جلوگیری از غفلت مردمی را به دنبال داشته باشند.
خجسته با اشاره به اینکه مجلس حامی اصحاب رسانه است و برای این امر از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند اضافه کرد: با تدوین قوانین جدید و تلاش نمایندگان در مجلس ، اصحاب رسانه به جایگاه واقعی خود خواهند رسید.
سرپرست استانداری همدان با اشاره به شخصیت والای شهید صارمی گفت: بازخوانی وقایع افغانستان شهادت صارمی و دیگر شهدای افغانستان را به وسیله استکبار جهانی اثبات خواهد کرد.
فامیل کریمی ، رکن اساسی برای مسیر توسعه استان را جامعه مطبوعات خواند و افزود: با تحقق سطح گسترده اعتمادسازی و تصمیم گیری جامعه رسانه ای می تواند مسئولان را برای توسعه همه جانبه ی کشور همراهی کنند .
وی ایجاد نگاه گسترده با محوریت واقع گرایی و واقع بینی را در اصحاب رسانه برای بهره برداری موثر و عملی خواستار شد.
بیات ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم با بیان اینکه خبرنگاران باید همه ی تلاش خود را با هدف هدایت جامعه به سمت تعالی و پیشرفت به کار بگیرند افزود: برنامه ریزی 20 برنامه مختلف از سوی سرای روزنامه نگاران ، تجهیز دفاتر و خبرگزاری و مطبوعات استان از طرح هایی است که در سال 90 اجرائی می شود.
عارف، رئیس خانه مطبوعات استان هم با اشاره به عضویت 916 نفر از اصحاب رسانه در خانه مطبوعات از انتشار بیش از 56 هزار خبر از سوی مطبوعات، خبرگزاری ها در یکسال گذشته خبر داد.
در این مراسم از خانواده شهیدمحمودصارمی ، خبرنگار شهید در 17 مرداد سال 1377 در افغانستان تجلیل شد.
بردار شهید صارمی قلم شهید صارمی را در طول زندگی مستمر در مسیر حق و عدالت بیان کرد و از او به عنوان خبرنگار بسیجی و ولایتمدار نام برد./س
برچسب ها: مصوبات ، دولت ، خبرنگاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.