اخوان المسلمين مصر، حملات خونين اخير را که جان ده‌ها تن از ماموران امنيتي مصر را در نزديکي مرز سينا با سرزمین های اشغال شده گرفت، به موساد نسبت داده است.

  به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي؛ "اخوان المسلمين" طي بيانيه‌اي موساد (سازمان اطلاعات رژيم اسرائيل) را به خاطر تلاش براي پايان دادن به انقلاب مصر و جلوگيري از ثمربخشی انقلاب مردمي به رهبري رئيس‌جمهور تازه منتخب اين کشور، مقصر دانسته است.
 
چند مرد مسلح ناشناس، روز شنبه به روي نگهبانان مرزي سوريه در ايست بازرسي در نزديکي گذرگاه «کرم ابو سالم» آتش گشودند و دست کم ۱۶ تن از کارکنان امنيتي را کشته و چند تن را زخمي کردند.
 
اخوان المسلمين به درخواست تل‌آويو از شهروندان خود براي ترک شبه جزيره سينا، چندروز قبل از آن که اين واقعه خونين روي دهد اشاره کرد.
 
بيانيه‌اي در اواخر روز يکشنبه از سوي دفتر رياست جمهوري مصر منتشر شد که بر اساس آن، محمد مرسي، رئيس‌جمهور اين کشور با بیان آن که مهاجمان بهاي حملات مرگبار خود را خواهند پرداخت، قويا خواستار پاسخگويي به اين «حملات بزدلانه» شده است.
 
مرسي در بازديد از محل حادثه شوراي عالي نيروهاي مسلح کشور را به دیداری فوری فرا خواند و سه روز عزاي عمومي اعلام کرد.
 
جمال التهاوی يکي از استادان دانشگاه مينيا ميگويد اين حملات خونين با هدف بي‌ثبات کردن پايداري پس از انقلاب مصر انجام شده‌اند.
 
وي گفت: «دلايل متعددي براي آن چه روي داد وجود دارد. اولين آن بر هم زدن ثباتي است که در مصر حاکم شده است، به ويژه پس از اتمام چند مرحله از طرح بازسازي اين کشور.»
 
با وجود اين، مقامات رژيم اسرائيل همواره مصري‌ها را به از دست دادن کنترل امنيت شبه‌ جزيره سينا متهم کرده اند.
برچسب ها: موساد ، حملات ، سینا ، امنیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار