دبير سياسي دفتر تحکيم وحدت با بيان اينکه دانشجويان جلسات خود با رهبر معظم انقلاب را پشتيبان مباحث تئوريك خود مي‌دانند، گفت: مسئولان با تأسي از رهبر معظم انقلاب در صدد برگزاري جلسات با دانشجويان باشند.

فاطمه احمدي دبير سياسي دفتر تحکيم وحدت در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به تبيين فضاي جلسه ديدار ديروز تشکل هاي دانشجويي با رهبر انقلاب، گفت: در جلسه ديروز، دانشجویان بدون در نظر گرفتن چارچوب‌هاي مرسوم در يك فضاي صميمي و شفاف با بالاترين ركن نظام جمهوري اسلامي ايران ديدار كرده و ديدگاه‌هاي خود را در آن جلسه مطرح کردند.

وي در ادامه اظهار داشت: نگاه رهبر انقلاب اسلامي به دانشگاه و دانشجو يك نگاه ابزاري نيست بلكه يك نگاه متعالي است؛ اين اعتقاد قلبي و پذيرش از عمق جان است و اين جايگاه باعث مي‌شود جلسات ديدار دانشجويان با رهبري مؤثر و مفيد واقع شود.

احمدي در ادامه با اشاره به سخنان رهبري در خصوص دانشجو و وظايف دانشجويان و همچنين اهميت دانشگاه‌ها رسالت افسران جنگ نرم خاطرنشان کرد: دانشجويان امروز، آينده‌سازان كشورند و مطرح شدن مسائل و مشكلات آنها راه را براي موفقيت اين آينده‌سازان هموار مي‌كند؛ البته طرح اين مشكلات باعث مي‌شود تا به فكر چاره‌انديشي نيز بيفتيم.

دبير سياسي دفتر تحکيم وحدت يکي از مهم‌ترين دلايل تاثير گزاري جلسات دانشجويان با رهبر انقلاب اسلامي، ارزش قائل شدن مقام معظم رهبري براي جريان دانشجويي دانست و افزود: از سخنان مقام معظم رهبري مي‌توان به جايگاه جريان دانشجويي انقلابي در ديدگاه ايشان پي برد.

وي با اشاره به توجه دشمن به دانشگاه و قشر دانشجو تاکيد کرد: باتوجه به تمركز دشمن بر روي محيط‌هاي دانشگاهي، ديدارهاي دانشجويان با رهبر انقلاب به مانند پاتكي براي مقابله با تحركات دشمن عمل مي‌کند.

رهبر معظم انقلاب نقش تشكل‌هاي دانشجويي را مصونيت بخشي در برابر آماج حملات دشمن توصيف کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب تاكيد دارند كه دشمن در عرصه‌هاي علمي و سياسي با انواع حربه‌هاي مختلف به دنبال اين است كه دانشگاه را به ركود بكشاند و رسالت تشكل‌هاي دانشجويي مقابله اين هجمه است.

احمدي برگزاري جلسات رهبر انقلاب با دانشجويان الگويي براي مسئولان كشور دانست و گفت: همين كه رهبر معظم انقلاب با سعه صدر به سخنان دانشجويان گوش مي‌دهند بايد براي ديگر مسئولان کشوري الگو قرار گيرد.

وي در ادامه با ابراز تاسف براي فقدان همچين جلساتي با ديگر مسئولين گفت: متأسفانه امروز شاهد برگزاري جلسات مسئولان با دانشجويان نيستيم و حتي جلسه با رئيس جمهور نيز گزینشی و سلیقه‌ای بود.

احمدي دليل برگزار نشدن اين جلسات بامسئولان را ناشي از نگاه ابزاري مسئولان به دانشجويان دانست و افزود: در برخي موارد شايد مسئولان برگزاري چنين جلساتي را سياسي كاري تصور كنند كه همين افراد با نگاهي به عملكرد رهبر انقلاب به باطل بودن تصورات خود پي خواهند برد و در برخي موارد نيز برخي از مسئولان به دليل عدم پاسخگو بودن، چنين جلساتي را برگزار نمي‌كنند كه بايستي رويه خود را تغيير دهند.

وي در ادامه تاکيد کرد: دانشجويان جلسات خود با رهبر معظم انقلاب را پشتيبان مباحث تئوريك خود مي‌دانند و مطالب مطرح شده در اين جلسات را به صورت جدي مورد توجه قرار مي‌دهند.

وي در پايان تصريح کرد: رهبري در اين جلسات دغدغه‌هاي خود را به صورت صريح و بي‌پرده با جنبش‌دانشجويي مطرح مي‌كند كه اين يك فرصت براي تشكل‌هاي دانشجويي محسوب مي‌شود و سخنان مطرح شده از سوي رهبر انقلاب مي‌تواند به عنوان مبناي برنامه‌ريزي سال آينده تشكل‌هاي دانشجويي قرار گيرد چرا که نفس برگزاري چنين جلساتي باعث ايجاد فضاي نشاط و اميد در دانشگاه‌ها و جامعه است.
انتهاي پيام/س3
برچسب ها: رهبر ، دیدار ، تحکیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار