فیلم / جشنواره سالانه گل های تزئینی

جشنواره سالانه راهپيمايي با دسته گل در شهر مدلين کلمبيا برگزار شد.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، ده ها نفر از گل فروشان کلمبيايي روز سه شنبه به خيابان هاي شهر مدلين کلمبيا آمدند تا جديدترين آثارشان را در جشنواره سالانه گل به نمايش بگذارند. علاقه مندان به پرورش گل و گياه نيز در دومين شهر بزرگ کلمبيا گردآمدند تا زيباترين تاج ها و دسته گل هاي تزيين شده را که در زبان محلي به "سيلِتا" شهرت دارند، به نمايش بگذارند.
سابقه جشنواره سالانه گل ظاهراً به سال 1957 باز مي گردد، زماني که يکي از گل فروشان شهر مدلين از ديگر همکاران خود در روستاهاي اطراف دعوت کرد تا ضمن راهپيمايي در خيابان هاي شهر، آثار گل تزئيين شده خود را به نمايش بگذارند. با گذشت پنجاه سال، اين جشنواره به يکي از رخدادهاي ارزشمند در تقويم فرهنگي کلمبيا تبديل شده است و گل فروشان نيز نهايت هنرمندي خود را در تزيين تاج ها و دسته هاي گل به کار مي گيرند. موريسيو لوندونو، يکي از کارشناسان پرورش گل مي گويد در اين دسته گل، صحنه اي هنري به نمايش گذاشته شده است که در آن گل فروش دوره گرد هنگام راهپيمايي ما فرياد مي کشد.
بسياري از شرکت کننده ها در جشنواره امسال گل از منطقه کوهستاني سانتا اِلينا (هلنا) به مدلين آمده اند. بسياري از مردم اين منطقه کوهستاني براي چندين نسل است که زندگي خود را وقف پرورش گل و گياه کرده اند. براي اهالي هفده روستاي منطقه سانتا الينا، دسته گل هاي تزيين شده مايه غرور است. دايانا زاپاتا که در پرورش گل تخصص دارد مي گويد گل هاي تزيين شده يا سيلِتا يکي از سنت هاي فرهنگي ما در سانتا هلنا است، ما بايد اين دسته گل ها را که در سطح منطقه اي، ملي و بين المللي آماده شده اند، در خيابان هاي شهر به نمايش بگذاريم.
شهر مدلين که زماني به علت فعاليت باندهاي قاچاق مواد مخدر بدنام بود، اکنون به " شهر هميشه بهار" شهرت يافته است. جشنواره ده روزه گل در  مدلين کلمبيا هر ساله در ماه اوت برگزار مي شود و راهپيمايي با تاج هاي گل مهمترين بخش جشنواره به شمار مي رود.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.