بهره‌گيري از تم‌هاي ايراني و همچنين موسيقي اصيل در آثار مناسبتي همچون تيتراژ‌هاي ماه رمضان، تاثيرگذاري چنين كارهايي را افزايش مي‌دهد.

مسعود نجفي(سرپرست و نوازنده سنتور گروه موسيقي "نواي مخالف") در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب افزود: در رابطه با توليد آثار مناسبتي براي تيتراژ‌هاي آثار ويژه ماه مبارك رمضان، در توليد چنين آثاري هر چقدر از تم‌هاي ايراني و موسيقي اصيل، بيشتر بهره‌گرفته شود به طور يقين تاثير بيشتري نيز برجاي مي‌گذارد.
سرپرست گروه موسيقي "نواي مخالف"، ادامه داد: به طور كلي استفاده از  تم‌هاي ايراني و ا صيل، در مقايسه با موسيقي غربي بيشتر مورد پسند مخاطبان قرار مي‌گيرد.
وي با اشاره به ماندگار شدن برخي از تيتراژ‌هاي مناسبتي ويژه ماه مبارك رمضان تصريح كرد: به طور مثال تيتراژ‌هاي بسياري توسط مجيد اخشابي در رابطه با ماه رمضان ساخته و خوانده شد اما در اين ميان،‌يكي از آنها خيلي ماندگار شد و آن تيتراژ سريال گمگشته بود.
نجفي ادامه داد: تيتراژ اين سريال در دستگاه شور ساخته شده و به دليل اينكه در فواصل موسيقي ايراني توليد شده بود مردم اين اثر را دوست داشتند.
سرپرست گروه "نواي مخالف" اظهار داشت: براي توليد آثار مناسبتي، اگر از موسيقي مذهبي استفاده شود بهتر است و نكته حائز اهميت در اين راستا اين است كه ماه رمضان هم مانند ماه محرم موسيقي خاص خود را دارد و در اين مسير افرادي همچون هوشنگ جاويد و محمد رضا درويشي زحمت بسياري كشيده‌اند./ص
برچسب ها: موسیقی ، رمضان ، اصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار